Gå til innhold

Forskjell på øvre fjærskåler?

Ranger emnet


VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

hehe ja kansje.. men på den andre siden så blir fjæra stivere og stivere jo mer du kapper :)

 

Dette er vel ikke helt riktig? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øvre innfestning til demperen som bestemmer det.. sålenge du ikke får flytta demperen høyere opp, er du som jonas sier like langt

 

Greit, gir meg.. tenkte litt feil :) men er et bedre alternativ enn og kappe mener ihvertfall jeg. Selv om det sikkert er like ulovlig.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sandt det du sier Christian, fjæra er ikke lages for å kappes. Den er jo beregna til å fordele vekta utover hele fjæra, og det blir helt feil når fjæra blir kortere.

 

Så senkeskåler er mye bedere enn å kappe, men man burde jo også ha kortere dempere slik at det fortsatt er spenn på fjæra. Så lenge det er spenn på fjæra er det ikke noe farlig :)

 

Løse fjærer er noe jeg aldri skal kjøre med, er ikke fult så morro når man kommer fort i en sving og fjæra spretter ut av skålene... ;)

Volvo 240 B230 Turbo, 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse fjærer er noe jeg aldri skal kjøre med, er ikke fult så morro når man kommer fort i en sving og fjæra spretter ut av skålene... ;)

 

det der vil du aldri få til..når bilen krenger i sving, presser krengings staget motsatt hjul opp, sånn at du fremdeles vil holde press på fjøra. det som derimot er noe helvetes drit, er når du heiser bilen opp på bukk, og må være 5mann for å slippe bilen ned igjen! en på hver fjør og en til å trykke på knappen... men finnes løsning på det også, evt bare kort nok demper

 

her mangler det f.eks to runder, men fjøra sitter akkurat som den skal:)

DSC00208.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår