¤haz¤ Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Det er jo kaldt nå.. men dysene på panseret skal vel ikke fryse for det? Forsøker å bruke vindusspylervæske, men det er potte tett pga kulden. Så renner det litt ut, som stivner og blir som et lokket foran dysene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Jo, de fryser...derfor jeg har oppvarmede spylerdyser! :) Hva slags spylervæske bruker du? Sjekk at du ikke har fylt på med sommervæske! Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Sjekk sikringer, denne bør ha oppvarmede spylerdyser, men sjekk sikringer, det kan og hende det ligger noe styreelktronikk i panseret, en del har også oppvarma spylertank og slanger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 will do! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Mange typer spylervæske har frysepunkt på 15 minus... og de billigste har kanskje 5 minus. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
¤haz¤ Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 dette ordnet seg så straks vi fikk normale vintertemperaturer... mao: ikke kjøp drittspylevæske når det over mer enn 20 minus ute ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Husk at det kan bli problematisk selv om dysene ikke har fryst igjen når det bikker under 15-20 minus. Om du ligger i rundt 80 vil den effektive tempen være ca 45 minus, og da kan det fryse fast på ruta før du rekker å få viskerene over. Selv fikk jeg spylt ruta i 32 minus liggende i 70, måtte rett inn på nærmeste busslomme, og bruke 10 min på å skrape. Effektive kulden på ruta hadde vært ca 60 minus fant jeg ut senere. Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Husk at det kan bli problematisk selv om dysene ikke har fryst igjen når det bikker under 15-20 minus. Om du ligger i rundt 80 vil den effektive tempen være ca 45 minus, og da kan det fryse fast på ruta før du rekker å få viskerene over. Selv fikk jeg spylt ruta i 32 minus liggende i 70, måtte rett inn på nærmeste busslomme, og bruke 10 min på å skrape. Effektive kulden på ruta hadde vært ca 60 minus fant jeg ut senere. Nå gjelder ikke såkalte "effektive kuldegrader" på gjenstander da, kun på hud på levende vesener. Dette på grunn av at vinden fjerner det varme luftlaget rundt kroppen, og erstatter det med kald luft, noe som gjør at det føles kaldere. Det er ikke kaldere målt i grader... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Faktisk jo, fordi frontruta blir varmere ettersom den blir varmet opp fra innsiden og ut. Med en gang du da tilfører kald væske får det en større ledeevne på varmen. har testet dette i praksis, så jeg vet det er fakta, ettersom det fryste på i 90, men ikek i 30 Men glemte at tabellen for effektive minus ikke gjelder da, så den tar jeg på meg Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Høres logisk ut, da kan det gi en viss effekt ja. Smart løsning på mercedesen min, der er er det lagt inn en rørspiral som er koblet på kjølevæskesystemet, slik at spylervæska varmes opp til 50-60 grader etterhvert :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 Ang spyler-dysene på MB C180 - 1994 Mine dyser så dårlig , er det tegn på alderdom? Hvor mye koster disse i grunn? Kunne ikke finne dem hos Mekonomen , så dette er vel del som må shoppe hos B&S! Ser at på mine har strømtilkobling , betyr det at dem er oppvarmet dyser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 14, 2010 Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Jepp. MB beregnet for nordisk klima har som oftest oppvarmede dyser, oppvarmet tank og vamekabler i slangene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg