Gå til innhold

Beste måte å koble til ACC-wire/styrestrøm på Pioneer-spiller i Golf V?

Ranger emnet


kenti_

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kan noen fortelle meg beste måte å koble til styrestrøm fra min Golf V til Pioneer-spilleren (http://www.pioneer.no/no/products/10/20/241/AVIC-F710BT/index.html) jeg har kjøpt?

 

Jeg har kjøpt en VW-overgang til denne spilleren, og ut fra spilleren har man jord (sort), +Battery (gul) og ACC/styrestrøm (rød). Problemet er dermed den røde kabelen som jeg ikke vet hvor jeg kan koble til.

Fra bilen i dag har man kun to stk 12V fast, så jeg når jeg kobler til mot disse får jeg ikke slått av spilleren...

 

Takk for råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg prøvd ;) Det er ingen annen måte å slå av denne spilleren på enn via ACC-kabelen.. Jeg har også prøvd å bytte gul/rød, uten av det utgjør noen forskjell.

 

Det har blitt nevnt for meg at man kan koble til på sigrattenner eller muligens under rattstammen et sted. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er et CanBus-interface som henter ut TenningsPluss fra Can+ og Can- som du har nå i originalpluggen. Koster litt, men om du har original rattfjernkontroll nå kan du få den styringen inkludert også.

 

Ellers blir det å hente ut fra noe som får strøm kun når tenning er på, og sigarettenner er kanskje en mulighet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til en slik CanBus som jeg kan benytte på min bil, TransMedia?

Jeg har ikke rattkontroll på min bil, så det bli i såfall kun for å få TenningsPluss.

 

Når jeg var inne i midtre del av dash hvor spiller sitter klarte jeg ikke å lokalisere hvor jeg kunne koble til sigarettenneren derfra. Må man aksessere denne fra en annen plass? Foreløpig virker det nesten enklest å koble seg til på 75x under dash på førersiden (like over pedalene om jeg har forstått rett). Hvis jeg skal gjøre sistnevnte bør jeg vel også benytte en sikring på ACC-kabelen. Noen som vet hva slags sikring som bør brukes?

 

Se her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4294533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår