DamagedMGS Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Hei var litt usikker på hvor jeg skulle slenge trån hen. Hvertfall. Lurte på om noen hadde en ca. peiling på hvor mye ektra som må til osv. for å få en RS2 motor i en audi 80 1.8S 1990mod, og om det er mulig? Forresten noen som veit om det er å få tak og hvor mye det ville kosta? Tusen takk:) Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Alt er mulig. Kommer til og koste sjorta. Folk tror at det bare er og hive i en annen motor unasett hvilken bil og modeller og slikt. Det er omfattende inngrep i ledningsnett, oppgradering av bremser, clutch, driverk, oppgradering av bensinsystem, ombygging av motorfester. Rett og slett utrolig mange arbeidstimer og fintenking av løsninger. En del utstyr kreves også. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DamagedMGS Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Har utstyr til alt, og folk som kan hjelpe. Største problemet er vel kanskje og få tak i en RS 2 motor? Eller er det noe annet morsomt som kanskje kunne passa bra oppi der? Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 Jeg er veldig svak for Audi sin 5syl. Tror at en S2/RS2 motor er ikke domt hvis du skal gjøre et motorbytte. Tror at en 3B motor er helt greit og sette i. Det er motoren som står i S2 (220hk'ern) denne motoren har fordeler, eller en AAN som står i S4. Disse motorene vil jeg tro er lettest og sette i. Det kryr av disse motorene på Audi-vw forumet. 20-35.000 har du motor med ledningsnett. Girkasse er også og oppdrive. Kan bruke A-serien sin 6 trinskasse, da må mellomaksling modifiseres eller muligens bruke CoupeGT aksling. Hadde sett på ledningsnette som den kjedeligste biten. Ledningsnette tar en halv palle bare det.. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 (endret) eller gjør noe som ikke alle andre gjør ;) ble oppstart for noen dager siden og litt justeringen igjennstår før denne skal brukes på isbanekjøringer. dette er en 80 quattro film. motoren: specs: 1.8l 16v KR motor fra golf mk2. hjemmelaget grenrør 4x mikuni forgassere fra en yamaha R1 motorsykkel. du kan si at dette er vel kanskje blant de billigste måtene å oppgradere på. motor 2000-5000kr (avhenging av stand og utstyr) mc gassere 1000-3000kr (fåes billig på skraphandler eller bolt on oppsett fra england) motor bolter rett inn med minimalt av modifiseringer. Endret Januar 1, 2010 av rakriste Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 hehe, morsomt prosjekt! Men blir jo ikke så mye fres med en golfmotor med forgasser. Men forgasseroppsett gjør det utrolig enkelt, akkurat som med V8'ere med forgasser. MINIMALT med ledninger, fantastisk enkelt og montere. Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 hehe, morsomt prosjekt! Men blir jo ikke så mye fres med en golfmotor med forgasser. Men forgasseroppsett gjør det utrolig enkelt, akkurat som med V8'ere med forgasser. MINIMALT med ledninger, fantastisk enkelt og montere. blir ikke det samme som turbo 5'er, men 2dagers byggetid er det som gjør det enkelt og morro. orginalt er motoren 140hk, men potensial for rundt 160hk med mindre mods. og det drar betydelig bedre enn 112hk som sto i :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DamagedMGS Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Knall fett, men S2 maskin på 220 hk hadde gjort susen. Må selvfølgelig grave opp en del tilbud på maskin osv. og regne det sammen.. Blir jo en del cash. Men huff så kjedelig med 90 trøtte! Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiAndVolkswagen Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Er bilen din originalt quattro da, eller hadde du planer om å sette inn motor og gir å bygge om girkassa så du kun har forhjulsdrift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DamagedMGS Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Nei er vanlig 1.8s med fwd. Så ja enten ende opp med det eller bygge om til bakhjul, men det er det koster vel en hel del mer enn det smaker. Men jeg hadde liksom nøyd meg med et eller annet som ga omtrent 200 hvertfall, istede for de trøtte 90. Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dhh_AQ Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Du får det aldri godkjent med S2 eller RS2 motor i en FWD Audi. Å bygge om til Quattro er også så omfattende at du bør kjøpe en annen bil i stedet. Det du kan gjøre med den bilen du har, er å bytte motor til 1.8 turbo som står i A4. Da kan du sikkert bruke bremser fra Audi 90 20V og godkjenne for så å trimme til 200hk med chip og turbo. 1.8T motoren tror jeg skal være det som passer enklest i din bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DamagedMGS Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Innebærer det også bytte av girkasse osv.? Siter Nissan king cab 1984 Honda Civic 1994 Audi 80 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinnsyk Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 ja Siter 2012 Tysse 6220 m/skrutipp og kapell 2010 Arctic Cat M8 SnoPro 153" H.O. 1999 VW Passat 1.8 20v Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Du får det aldri godkjent med S2 eller RS2 motor i en FWD Audi. Å bygge om til Quattro er også så omfattende at du bør kjøpe en annen bil i stedet. Det du kan gjøre med den bilen du har, er å bytte motor til 1.8 turbo som står i A4. Da kan du sikkert bruke bremser fra Audi 90 20V og godkjenne for så å trimme til 200hk med chip og turbo. 1.8T motoren tror jeg skal være det som passer enklest i din bil. Støtter denne. Ditt utgangspunkt er - synd å si det - ikke egnet for en slik konvertering. 80 2.3E quattro er den eneste jeg kan se for meg har dette potensialet. Anbefaler heller å selge bilen, og kjøpe ferdig S2/RS2. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiurquattro Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Må si meg litt enig med EyeLid, utgangspunktet er ikkje akkurat det beste til ett sånt prosjekt, må nesten ha Quattro om det skal være nåkke artigt prosjekt. Får med en bra AAN, 3B eller ABY motor og FWD vil du bere ende opp i spinning, som ikkje er so artigt. Men heller sett nedi en 1.8TURBO (150hk)fra A4, som også blir mykje billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg