vectra ronny Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 hei. har en vectra a 1,8i 93 modell, som har gått 345.000km. har lenge vært treig å få fra 3.til 2.gir, blir gradvis verre.ingen problem fra 1.til 2. gir. hender det kommer tannhjulslyd når jeg tar den i revers.må trakke pedalen gjennm gulvet og gjerne ta den innom 1. gir for at det skal gå lettere.har den stått på tomgang og jeg tar den rett i revers blir det lyd uansett. noe som har peiling på hva dette kan være? mvh ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Desember 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2009 Høres ut som slitne synkroniseringsringer i girkassen,kan også være selve gir overføringen som er dårlig, enten overføringen fra girstang til kasse eller sjaltegafflene inni kassen. Får også skrape lyd når jeg setter i revers på min,tror egentlig det er standard på eldre biler :) Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 bortsett fra det, kan det være clutchen+? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 det kjenner du, da vil bilen skrape uansett hvilket gir du setter den i,og at du må trampe pedalen helt i bunn får å få den i gir. vis clutchen ikke tar tak før du har tatt pedalen et lite stykke ut så er det ikke clutchen som er dårlig. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reza karimi Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 sliter med det samme jeg og, men min er 2 giret som er tregt.ikke noe skrape lyd eller girer helt greit etter en half time kjøring når bilen blir skikkelig varm. å smøre giroverføringer hjalp ikke på min i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 har dette på gammel opeln,en kadett,veldig vanskelig å få i 1.gir, dette hadde jeg også på en volvo 240 en tid tilbake. Er rett å synkroniseringsringene i girkassen som bynner å bli slitt. Så lenge man ikke hører noen hyle/skrape/ulyder fra girkassen når man kjører så er det ikke farlig. Man kan jo overhale kassen men på en gammel bil så koster det mer en det smaker. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth R Skrevet Januar 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2010 Tipper synkroniseringsringene dine. At det skraper når den setted i revers er ikke så rart da vectra ikke har synkronisert revers Det vil si at bilen skal stå helt i ro når du setter den i, og tar den ut av revers. Ser alt for mange som bare hiver den revers, rygger og hiver den rett i første i fart. Høres ut som en gammel zetor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 hadde den på et verksted, de va sikker på at det var clutchen, etter prøvetur. det er jo dumt å bytte clutch visst den ikke er problemet men regner med de merker sånt etter prøveturen. blir dyrt visst giren oxo må byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Hmm,vel det verkstedet lyver nok en del, cluthen har ingenting å si på trege gir. Slurer bilen din på cluthen når du gir full gass så må den byttes,vis ikke så er dette bare tull. Verkstedet du har vært på er nok mer interesert i tjene penger på folk som ikke har så mye peiling på bil en å reparere det som faktisk er feil. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 okay.det er forresten mye slark i girstangen.kan det være så enkelt at den ikke treffer girene skikkelig på grunn av dette? takk for alle råd:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 ja det kan det godt være, min vectra har også veldig slarkete girstang så noen ganger bommer jeg på 5. gir.Nevnte dette i innlegg over med gir overføringen fra girstang. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 okay. har idag byttet to bolter og en plastforing til giroverføring.nåer alt iordn.133kronr hos opel.er kjempefornøyd nå.takk igjen for all hjelp:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Tipper synkroniseringsringene dine. At det skraper når den setted i revers er ikke så rart da vectra ikke har synkronisert revers Det vil si at bilen skal stå helt i ro når du setter den i, og tar den ut av revers. Ser alt for mange som bare hiver den revers, rygger og hiver den rett i første i fart. Høres ut som en gammel zetor. Dette at Vectra ikke har synkronisert revers var, og tildels er enda, forbasket vanskelig å venne seg til! =P Henger enda igjen etter Manta'en med Rekord-kasse, der det gikk smertefritt å sette den i revers mens bilen trillet litt =) Er jo flaut som fy å gjøre det når andre er i nærheten..! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dikani Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 på min vectra var det synkroniseringsringene inne i girkassen, kostet ca 10k å ordne så var ikke poeng, men det ville ikke bli dårligere med det første. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.