Acha15 Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Hei. jeg har en golf3 92 1.4 CL. Den starter ikke når den har stått litt i kulda. Starteren går rundt og batteriet er ikke flatt (har målt). Når jeg vrir tenningen og holder den der så blinker olje-lampen. Har sjekket olje og det er i orden. Får den til å starte i tomgang når jeg holder tenningen inne og pumper gas-pedalen, men når jeg prøver å få bilen i bevegelse dør den. venter jeg 5-10 min slik at bilen har blitt litt varm under tomgang funker den som bare det. Har prøvd å skru av motoren etter at jeg har fått bilen skikkelig i gang og da er det ingen probler med den før den blir kald igjen. Noen som har forslag til hva som kan være årsaken her? Takker på forhånd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Ved temperaturavhengige problemer på disse bilene så kan det være greit å bytte temperaturføler på motoren. Denne brukes av motorstyringa og kan gi slike problemer. Enkel å bytte, sitter inn i kjølevannsrør, festet bare med et clips. Det renner ut bare litt kjøleveske når den byttes om du er rask. Sørg for at vannet ikke er for varmt, og skru av påfyllingslokket slik det ikke er trykk. Ved uregelmessig gange forøvrig bør vakumslanger sjekkes for lekkasje / falsk luft. Bl.a. den til bremsekraftforsterker. PS.: Tittelen er vel litt missvisende. Jeg forstår det slik at motoren starter men vil ikke gå når den er kald. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2009 Noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Ved temperaturavhengige problemer på disse bilene så kan det være greit å bytte temperaturføler på motoren. Denne brukes av motorstyringa og kan gi slike problemer. Enkel å bytte, sitter inn i kjølevannsrør, festet bare med et clips. Det renner ut bare litt kjøleveske når den byttes om du er rask. Sørg for at vannet ikke er for varmt, og skru av påfyllingslokket slik det ikke er trykk. Ved uregelmessig gange forøvrig bør vakumslanger sjekkes for lekkasje / falsk luft. Bl.a. den til bremsekraftforsterker. PS.: Tittelen er vel litt missvisende. Jeg forstår det slik at motoren starter men vil ikke gå når den er kald. -- Er det denne du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Ser riktig ut denne. Sjekk fargen på den du har, og antall pinner på tilkoblingen om du ikke kjøper delen hos Møller. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Hadde bilen inne på feilskøking hos møller idag. På arket jeg fikk av dem står det følgende: Funnet feil på coil, fordelerlokk/rotor, tennpluggkabler. kjølevæsketemperaturføler G62 er defekt og registerreim sitter 2 tenner feil. prisoverslag 10.441,91 MVA 2.088,40 Sum 12.530,31 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 (endret) Har nå byttet ut kjølevæsketemperaturføleren og bilen starter igjen. takker for hjelpen NB: Bør jeg bytte ut de andre delene møller har skrevet opp på arket jeg fikk? Endret Januar 7, 2010 av Acha15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 (endret) Registerreima bør du nok sjekke. Guide her (gjelder 1.6-1.8 motor): http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html Her er skisse over alle merkene: Edit: Ser at du har 1.4l motor. Mulig den ikke har strammehjul, men stramming med vannpumpa om den sitter på baksiden av motoren. I så fall mangler også det nest nederste store tannhjulet. Vedr. feil på coil, fordelerlokk/rotor, og tennpluggkabler så vet jeg ikke helt hvordan de fikk det på diagnose. Dersom bilen går OK tviler jeg på at alt dette er defekt, men uansett lurt å skifte plugger, fordelerlokkk og rotor, samt å sjekke at kabler ser bra ut, og at det ikke er sprekker i coil rundt der kablen går ut til fordeler. Endret Januar 8, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Og her er tegning av merkene for regreima på 1.4L motor (ABD, ABU) Vannpumpa er strammer. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acha15 Skrevet Januar 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 ok, Skal prøve å ta det når det blir litt mildere. Hvis det blir noen spørsmål så sender jeg deg en PM. Takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.