oyvind87 Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 1,8T motorer er det sikkert noen her som kan mye om. Lugget veldig i dag da jeg kjørte langt, gjelder pådrag i 4. og 5.gir, uavhengig turtallsområde, men ofte nedre. Har lugget i ny og ne i flere mnd, men ikke så mye som idag. Merker ikke noe i de andre girene. Jeg vet at det ikke er LMM. Hva annet? Lambda (2stk a 3000,- er dyrt!), coil, plugger, hetter, eller hva? Noen som vet? Eventuelt hva kommer opp på vag-com? Hvis det er lite sannsynlig at vag-com registrerer dette, så gidder jeg ikke betale for det. Merker ingenting annet enn luggingen, men i dag var det såpass at den ikke gikk framover nesten, måtte ned i tredje. Har ikke merket noe forskjell på bensinforbruket heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcandersen Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 (endret) Jeg har lignende problem, ligger i "tungt" gir og kommer rett over 3000 o.min og bilen får et kjempe lugg. Det kommer bare kun på tungt pådrag (høyt gir, lav fart) og rundt 3000 o.min. Så du er ikke aleine, skal forhøre meg litt og se hva jeg finner ut.. Kanskje ander her inne har vært borti lignende.. Endret Desember 23, 2009 av Tomcandersen Siter Tomcandersen Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå Askøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frozen Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Har hatt samme problemet i snart ett år.Skiftet deler for 1000 vis av kroner.Trykktestet sytemet og fant lekasjer,fikset dette ble bedre men ikke borte.Har kjørt på 1.4-1.45 bars trykk skrudde dette ned til 1.2 og alt er borte og bilen går som ei klokke.Min fusket også på mellomregistret i 3-5 gir.Turbotrykksmåleren var løpsk da det inntraff.Men ser ut som ned med trykk og alt var greit,har ikke nykket på 4-5 dager en eneste gang nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 hadde samme problemet på min med orginalt ladetrykk. Var gasspjeldet som hadde tatt kveld. Ta ut gasspjeldet, og rens det SKIKKELIG med spjeldhusrens, skal ikke være noe sot igjen inni spjeldet. Når du har montert spjeldet igjen, tar du av batteriet og lar bilen stå uten strøm i en halvtime. Da har hjernen resatt seg. Gasspjeld får du forresten opp i diagnosetest. Throttlecontrol elns. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Desember 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 hadde samme problemet på min med orginalt ladetrykk. Var gasspjeldet som hadde tatt kveld. Ta ut gasspjeldet, og rens det SKIKKELIG med spjeldhusrens, skal ikke være noe sot igjen inni spjeldet. Når du har montert spjeldet igjen, tar du av batteriet og lar bilen stå uten strøm i en halvtime. Da har hjernen resatt seg. Gasspjeld får du forresten opp i diagnosetest. Throttlecontrol elns. Hadde nesten vært greit om det var gasspjeldet, hvis det er såpass lett å fikse. Må det ikke grunninnstilles ellernoesånt? Eller gjøres det ved resetting som du sier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Fusker fremdeles ved pådrag i 4. og 5. gir. Men nå har også tredjegiret begynt å reagere.. Ved pådrag i 3. så fusker bilen IKKE, men man hører noe vanvittig buldring fra eksosanlegget. Høres ut som hele dritten lader seg opp før det skal "skytes" av bilen. Det er ganske pussig all den tid jeg byttet alt av opphengsdeler til eksosanlegget i sommer. Det henger veldig tight, null bevegelse. Hjelper dette til å lokalisere en feil? Som sagt, pådrag i 4. og 5. medfører fusking. Pådrag i 3. medfører snart detonering av hele eksosanlegget, men ikke fusking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hadde nesten vært greit om det var gasspjeldet, hvis det er såpass lett å fikse. Må det ikke grunninnstilles ellernoesånt? Eller gjøres det ved resetting som du sier? Beklager for uferdig svar. Ja, det må grunninnstilles. Min funka fint uten å grunninnstille etter den "operasjonen", men grunninnstilte den når jeg likevel var innpå med diagnose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Vanlig at bilen fusker slik som din om du har en lekasje i trykksystemet. Da lugger den litt når den får høy trykk. Gjerne sjekk med vag com om får noe feil. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Takker for alle svar! Ok, så får evt sjekke med vagcom først, mtp lekkasje og evt gasspjel? Deretter begynne byttingen av plugger, osv.. Rense gasspjel, evt bytte lambda i verste fall.. Litt merkelig at bilen funker helt strøkent i 1. og 2. gir, hvertfall hvis det er lekkasje et eller annet sted. Ved lekkasje ville den vell lugget i alle gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Den trenger ikke lugge i 1. og 2. gir selv om det er lekasje i trykksystemet. Bilen lader ofte mere i 4. og 5. gir å da man ofte merker det. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Da kan nok en lekkasje stemme veldig bra med mitt problem, fordi jo høyere gir jeg kjører i desto verre er luggingen. Hva må til for å fikse slikt? Dyrt? Verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hvis det er en lekkasje bør du sjekke alle slanger for sprekker, og stramme til alle slangeklemmer godt. Sjekke at IC ikke sprekt i plastikk eller hull i. Hvis mulig så trykktest systemet. Om du ikke klarer det selv kan du få verksted til å trykkteste. Vet ikke hvor dyrt dette vil være desverre. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Okai, takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tkron Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Har samme problem, har renset gasspjel og lmm. Hadde bilen på vag-com den viste at lambasonden verdien var for høy, turbotrykket hadde oversteget max trykk og noe med lmm... Går vel ut ifra at Lambasonden er føkka siden den kom opp på servicen og. Hører og ar det kan ha noe og gjøre med vakumet på turboen?? Ps. har ikke så mye peiling på motor, prøver å suge til meg info der eg kan så navn kan vere litt feile. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Har hørt noen steder at endel 1,8T motorer sliter med turbohavari litt oppi åra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.