postcar Skrevet Desember 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2009 Forslag til løsninger for å slippe at forsterkeren blir fuktig og hovedkortet irrier igjen? Blir jo fuktig inni bilen om vinteren selv om det ikke er noen lekkasjer pga vann man trår inn. Skjedde sist vinter med en annen bil jeg hadde, vil nødig at det skjer igjen.. Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanGS Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 En god varm garasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Eg har aldri hatt dette problemet og har vel hatt forsterkere i bil i 12-13år. (og eg har ikkje garasje) Kva slags forsterker hadde du? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Grunnen i 9 av 10 tilfeller av fukt i bilen er at 9 av 10 bileiere ikke begriper hvordan varmeapparatet i bilen fungerer og betjenes. Luftfordelingen skal ikke stå mot frontruta konstant året rundt, dette er kun nødvendig de første kilometrene for å holde frontruta dugg/isfri. Deretter skal varmen ledes ned mot gulvet, nettopp for å få fordampet snø og fukt samt få et generelt behageligere klima i bilen. Ved å ha varmluft kun mot frontruta vil varmen følge innertaket før den forsvinner ut gjennom luftuttakene i bagasjerommet, og man få et to-sone klima i bilen; varmt rundt hodet/iskaldt på gulvet. Ubehagelig å kjøre i samt 6 måneders skøytebane under gulvmattene. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB_300e Skrevet Desember 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 Grunnen i 9 av 10 tilfeller av fukt i bilen er at 9 av 10 bileiere ikke begriper hvordan varmeapparatet i bilen fungerer og betjenes. Luftfordelingen skal ikke stå mot frontruta konstant året rundt, dette er kun nødvendig de første kilometrene for å holde frontruta dugg/isfri. Deretter skal varmen ledes ned mot gulvet, nettopp for å få fordampet snø og fukt samt få et generelt behageligere klima i bilen. Ved å ha varmluft kun mot frontruta vil varmen følge innertaket før den forsvinner ut gjennom luftuttakene i bagasjerommet, og man få et to-sone klima i bilen; varmt rundt hodet/iskaldt på gulvet. Ubehagelig å kjøre i samt 6 måneders skøytebane under gulvmattene. Eneste som skjer er at vannet som er i væske form på gulvet fordamper og blir damp, fukten er forsatt i kupén. Ha på "gjennomtrekk modus" eller bare åpne vinduet for at fukten kan komme seg vekk. A/C kan også hjelpe, selv om det blir iskaldt om vinteren:P så vil det "tørke" lufta. Siter '90 Mercedes 300e Tysk stål med 180 gamp knuser deres riskokere=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Desember 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2009 Eneste som skjer er at vannet som er i væske form på gulvet fordamper og blir damp, fukten er forsatt i kupénVel, den blir sugd ut i bagasjerommet sammen med resten av kupéluften, så lenge man ikke har tettet igjen bagasjerommet fullstendig med paneler, basskasser etc. Men viktig å ha på "gjennomtrekk-modus" ja, og de som kjører konstant med "Resirkulasjon-modus" undrer seg mest over at rutene dugger igjen hele tiden, sammen med de som aldri bytter det eventuelle kupéfilteret. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.