Gå til innhold

MB_300e

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om MB_300e

  • Bursdag 02/17/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    300e
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes-Benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Lærling
  • Motor (eks 1.6)
    3liter
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Vurderer Garret T4 Turbo, Byttet til 94 look både int. og eks. bortsett fra bagasjelokk
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

MB_300e's Achievements

  1. Sikkert mange som får vite om slike treff gjennom forumet, hvordan skal de vite når og hvor det er treff? Med mindre man kjenner en som kjenner en som igjen kjenner en som har fått melding på mobilen om treff... Er selv ikke helt inn i rånermiljøet, men jeg trives godt på streetmeet hvor man kan møte andre som kan biler og slå ann en prat. Jeg hadde ikke fått med meg mange av meet'ene om jeg ikke så det her på forumet
  2. Var vell en del s124 som ble laget i 1996 siden det tok ca. 6 mnd før 210 stv kom på markedet.
  3. Har ikke giddet å lese alle innleggene:P men om oppmøte på Shell,Strømmen kl 7 forsatt gjelder så møter jeg opp med grom Merca;)
  4. Da har jeg kjøpt inn termostat fra BOS. overraskende billig, 243kr..vet ikke hvordan den fra biltema er, men gikk for originalt jeg. Må jeg tappe ut frostvæska eller tror dere hvis jeg er kjapp nok at det går ann å skifte den uten å tappe frostvæska?
  5. da er plugger skiftet, samt olje og olje filter skift. Olja er av merke Shell Helix fullsyntetisk..pluggene var litt sotete, men ikke noe bemerkelseverdig, men de er dog byttet likevel..problemet er der ennå.. litt out of topic, men motoren skal vell ha en temp på rundt 80-85 grader? når jeg kjører på motorvei ser jeg at temp synker helt ned til 50 grader, dette kan ikke være bra for motor eller bensinforbruk? går raskt opp igjen til rundt 80-85 straks bilen står stille på tomgang.
  6. Tenkte dere skjønte at det var bilen i signatur jeg mente:P..men det er en 90 modell og det stemmer at den har KE Jetronic..min har mekanisk innsprøytning, vet dere de ulempene og fordelene det innebærer imotsetting til elektronisk?
  7. Stemme nr. 1225;) lykke til! og vis hva tysk stål er lagd av!!=)
  8. Lurer på om det finnes biler med direkte innsprøytnings motor som har choke? eller er choke bare på biler med forgasser motorer? Et annet spørsmål er, starter bilen helt vanlig ved kaldstart eller blir det sprøytet inn mer bensin ved kaldstart? Lurer på dette fordi i det siste når det har vært kaldt så merker jeg at bilen (MB 300e) broomer mer "dyp" og ved gass pådrag så kommer det litt svart røyk..som regel betyr dette for fet blanding. dette går over når bilen blir varm.
  9. mb 180?:P Vil du ha driftsikker bil kjøper du en mercedes w124. Den går og går..Vil du ha muskler og driftsikker går du for w124 300e:partyon: for guds skyld, hold deg unna 2 liters motorene. Blir rævkjørt bare for å holde følge med trafikken. vil kanskje anbefale w124 250D hvis det er kun driftsikkerhet du tenker på..
  10. I min w124 kan man nesten si at den trengte bare 3 gir. Den starter i 2. gir, 99% av gangene. Kun ved hard gasspådrag evt. med kickdown i veldig lav fart vil 1. giret "slå inn". Føler ikke at det hjelper noe særlig ved aks. turtallet går kjapt opp og girer fort til 2. Så vi kunne vell ha sett at t.o.m 1995 med w124 kunne automatkassene vært kun med 3 gir.
  11. Sveiset diff ja..og når man skal ta en vanlig sving da? med mindre det skal bli en drifter bil, og kun brukes til det..
  12. Synes ikke du trenger å bytte til 94 panser, men heller bytt lyktene til pre-facelift. Kul avantgarde grill. Synes ihvertfall ikke det er kult med facelift lykter og pre-facelift panser. Og BTW, hvordan er det å kjøre med 2 liters motor? Kjørte en 230e og syntes den var dæv iforhold til min 300e..muskler gutten min:) de er verdt de ekstra kronene i forsikring;)
  13. Eneste som skjer er at vannet som er i væske form på gulvet fordamper og blir damp, fukten er forsatt i kupén. Ha på "gjennomtrekk modus" eller bare åpne vinduet for at fukten kan komme seg vekk. A/C kan også hjelpe, selv om det blir iskaldt om vinteren:P så vil det "tørke" lufta.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår