Gå til innhold

Audi 100 2.8 clutch

Ranger emnet


Audi1991

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte her om dagen, og clutchen var helt normal. Ingen tegn til sliten clutch. Jeg clutchet ut i en bakke og skulle ta igang igjen, og da føltes den plutselig veldig lett. Merket også at når jeg bare tar foten på clutchen, så pulserer den på en måte. Dagen etter var jeg på en litt større vei og ga på i 3. gir (og 4. og 5. deretter) hvorpå motoren ruser opp og jeg kjenner at clutchen ikke klarer å holde fast når jeg gir på for mye. Lukta svidd clutch etterpå og. Etter at clutchen plutselig forandret seg har den vist klassiske tegn på slitasje, som at det rister litt når jeg tar igang og at den ikke klarer å holde ved pådrag.

 

Det eneste jeg synes var rart, var at det sjedde så plutselig, det pleier vel å være sånn at slitasjen kommer gradvis?

Har lufta systemet, så er sikker på at det ikke er luft i det.

 

Bilen stod i et par år før jeg kjøpte den, hvis det er av betydning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Golf 2 for noen år tilbake, den skjedde det litt gradvis (over 3-4 dager med masse kjøring), men luktet omtrendt aldri svidd, (kanskje siden jeg var forsiktig).. Men faktisk igår begikk meg on 2 andre kompiser en STOOOOR feil... Vi skulle hive noe TAF-X (75W-90) på kassen til en Golf 3 (en kompis sin), så åpnet vi pluggen til noe vi trodde var kassen, men viste seg å være clutchhuset, og da slurte clutchen hele tiden etter det, resten av kvelden vell å merke (vet ikke om den slurer enda) og da føltes det som den standard slitt clutch-feelingen uten vibrasjoner vell å merke.. Så til saken: Du har vell ikke hull i kassen slik at olja har rent inn i clutchhuset? Eller fått olje på clutchen på et vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og fett hører ikke hjemme på clutchen nei :) Er vel hydraulisk clutch på disse? Når bilen har stått ganske lenge, så må du "kjøre inn" clutchen.. vet ikke hvorfor, men en kamerat var ute for det samme.. Akkurat kjøpt seg bil som hadde stått noen år, også med litt hardt kjør, begynte det å lukte svidd, og clutchen slurte..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår