Gå til innhold

Bilen Starter ikke når det er kaldt????

Ranger emnet


Passat eier

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

glQdeplugger.jpg

Dette er glødeplugger da? Når de skal byttes, er det bare

å skru opp og dra rett ut?

 

Mens jeg var ute og skjekka opp litt, så kom jeg til å tenke på

et par ting jeg lurer på. Greit at jeg låner denne tråden?

 

hva er dette for noe?

VAFFORNo.jpg

 

luftfilter.jpg

Hvis jeg skal sette inn powerfilter. Må hele denne fjernes da?

 

Tuusen takk for hjelpa

Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter treg vinterstart i fjor vinter testet jeg glødepluggene i sommer og bare en av fire virket. Skiftet dem, og nå starter bilen greit. Enkleste test er med multimeter: Ta av plugghettene som leverer strøm til hver plugg (akkurat som tennplugger, men det kan være litt kinkig å komme til), og mål motstand mellom jord (motorblokka etc.) og toppen på pluggen. Det bør ligge et sted mellom 0.5 og 2 ohm men er jeg det var, og verdien bør være noenlunde den samme på alle pluggene. En ødelagt plugg har typisk ingen kontakt, eller flere titalls ohm.

 

Å skifte pluggene er i prinsippet like enkelt som å skifte en tennplugg, men i praksis må man vel være litt mer forsiktig når man løsner de gamle pluggene så ikke gjengene i godset eller selve pluggen ryker. Et triks mener jeg var å sørge for at motoren er litt varm før man skrur. Man trenger en ekstra lang pipe som passer pluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha på deg motorvarmer da:P eller viss du vill ha på en billigere motorvarmer så kjøp deg vannvarmer funker drit fett enkelt og sette på :P

 

du tar bare den slangen som går ut ifra radiatoren og inpå motoren der setter du vannvarmeren da, husk å mål hvor stor slangen er da så du får riktig størrelse da :P det går an med ett måleskive eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR LØSNINGEN PÅ DERES PROBLEMER!

 

drit i defa warm uP! kjøp ny bil!

 

større møkk enn VAG og mercedes finner du faen ikke! det er seriøst de eneste bila jeg ser langs E6 hver bidige dag mellom jessheim og oslo!

 

vag etter vag etter vag så dukker det opp en nyere volvo midt i mellom en skjelden gang!!

 

Bilen min (ford excursion 7.3TD) har uten problem starta hver eneste dag når jeg skal på jobb !! og det er i snitt -22. senest i dag morges var det -29 da jeg skulle fyre! gjelder bare å gløde 2-3 ganger så starte!

 

Muttern sin focus også. starte ut av første og aldri hatt noe problem nå de siste 5 åra bortsett fra et batteri bytte!

Kan ikke skjønne at de bila skal være så skjøre mot litt kulde.. spesielt når dere nevner -5 blå! til og med supermotarden min starta i -15 etter å ha stått de siste 3mnd!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor du maser om at man bør kjøpe ny bil, ettersom

det ikke er noe alternativ for de fleste. vi har også en 02 Golf som

ikke har hatt noen problemer før nå i år, hvor det var en lampe om

bremseklosser som måtte byttes...

 

da ville jeg heller kjørt 92golf istedet! dette er gammal dritt av den beste sort som faktisk starter og går. alt nyere av vag fra 97+ er jo katastrofalt å eie!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR LØSNINGEN PÅ DERES PROBLEMER!

 

drit i defa warm uP! kjøp ny bil!

 

større møkk enn VAG og mercedes finner du faen ikke! det er seriøst de eneste bila jeg ser langs E6 hver bidige dag mellom jessheim og oslo!

 

vag etter vag etter vag så dukker det opp en nyere volvo midt i mellom en skjelden gang!!

 

Bilen min (ford excursion 7.3TD) har uten problem starta hver eneste dag når jeg skal på jobb !! og det er i snitt -22. senest i dag morges var det -29 da jeg skulle fyre! gjelder bare å gløde 2-3 ganger så starte!

 

Muttern sin focus også. starte ut av første og aldri hatt noe problem nå de siste 5 åra bortsett fra et batteri bytte!

Kan ikke skjønne at de bila skal være så skjøre mot litt kulde.. spesielt når dere nevner -5 blå! til og med supermotarden min starta i -15 etter å ha stått de siste 3mnd!

 

Og jeg har løsningen på dine problemer. Sett et ladd våpen mot skallen og trekk i avtrekkeren :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Ser at detta e en gammel tråd, men satse på at dokker alle mottar e-post å har lite å jøre... :D

 

på passat 97 (victima) sitt første bilde, glødepluggene om æ gjette riktig. nr 3, står noe høyer opp enn de andre ( gjør d på min også da æ sjekka) er d meininga? når de tre andre har lik høyde. å tillegg spørsmål; har tydelivis motorvarmer, defa elns, men forrige eier roter bort ledninga, hvor er det enklest å få en ny !?

 

Love the ride, love the car, just ride.

 

takker på forhånd (dersom nån gidd å svare..)

VW Passat TDI[ ]

Peugot 306 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at detta e en gammel tråd, men satse på at dokker alle mottar e-post å har lite å jøre... :D

 

på passat 97 (victima) sitt første bilde, glødepluggene om æ gjette riktig. nr 3, står noe høyer opp enn de andre ( gjør d på min også da æ sjekka) er d meininga? når de tre andre har lik høyde. å tillegg spørsmål; har tydelivis motorvarmer, defa elns, men forrige eier roter bort ledninga, hvor er det enklest å få en ny !?

 

Love the ride, love the car, just ride.

 

takker på forhånd (dersom nån gidd å svare..)

 

Motorvarmerkabel får du alle plasser der de selger Defa. Mekonomen, bilxtra, Clas ohlson trur jeg og har inntakskabel liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

på passat 97 (victima) sitt første bilde, glødepluggene om æ gjette riktig. nr 3, står noe høyer opp enn de andre ( gjør d på min også da æ sjekka)

 

Det er altså ikke glødepluggene men insprøytningsdysene man ser der. Dysene er koplet til med bl.a solide rør, i motsetning til glødepluggene som bare har en elektrisk ledning koplet til med en hette, akkurat som tennplugger. Jeg aner ikke hvorfor en dyse står høyere enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår