øverli Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Godt å få det bekreftet ;)Våken så seint? Trodde det var kun jeg som ikke sov! :P Men som jeg spurte deg om, er det syrefast som du bruker/sveiser deler av eller Rustfritt? Ser ikke forskjell :( det lages i mye i syrefast. men og i rustfritt. kommer ann på va jeg lager. men har fått gjort litt i dag og. fått på første strøket på blokka. ferdig og porte toppen. toppen ferdig portet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 da har jeg fått gjort litt i dag å. pusset og lakkert litt topp dekselet så ganske slitent ut. å det er ikke noe kult når resten blir hal gromt. etter litt sliping med stål børste ble det slik litt mer sliping med grov skive så en siste sliping med filtdisck så ble det sånn. og klart til lakk etter litt vask med avfetning og 1 strøk lakk og toppdeksel ferdig lakkert og bunnpanne ferdig puset og lakkert og så et lite av glade meg som venter på en liten mekniker. som kommer i juli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 jeg fikk ikke sove i natt så jeg gikk i verkstede å satte på radio å kaffetrakteren. en jevlig til snø storm og kulde så jeg måtte fyre i peisen så nå er det 15+ i verkstede fin tempratur å lakker i. pusset toppen og lakkerte prøvde topp dekselet blir en fin motor nesten synd den ikke er min råde og stempel med nye ringer kam drev og løpe hjul lakkert svart fint til sølv topp div deler lakkert sølv passer fint til svart blokk så et bilde av snø stormmen som herjer ute godt å sitte inne med en kaffe kopp å se ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 har kjøpt løftebukk nå. fra en bensinstasjon. må få sendt den fra bodø me båt gleder meg. kommer vel litt oppdatering litt senere i kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBTm3 Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Dette kan du!! moro tråd og følge med på. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 takk takk. arti at du liker tråden. prøve å komme med mer i natt. jeg liker best å skur på nattes tide. å sove på dag tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Veldig bra jobbet, du er sykt rå til å sveise! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Veldig bra jobbet, du er sykt rå til å sveise! takk takk. morro med skryt. det er bare komme med innspill negativt og positivt. jeg vet at alt ikke er perfekt. her kommer litt mer bilder fått ny veiv og ventilerfjærer her er blokka nå står montering for tur. topp deksel med lakkert oljepåfyllings lokk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Morsomt og se folk sitter oppe og skrur på natta,samme som meg før det :Pbra proskjekt :) mye skal du eventuelt lade turbon a? org driverk? tenker å lade runt 0.9-1.3 bar får å nå ønsket effekt på rundt 200-220hk men den vil tåle mer men i en liten 1er golf er det nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 er litt usikker faktisk. kan ikke si noe annet en at det blir oppstart når alt er klart!. skaff deg en bil og skru. er en arti hobby som faktisk ikke trenger og koste mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 da har jeg gjort litt i natt og. demondert olje pumpa får å se etter slitasj. og en vanlig overhalling. pusset og vasket litt deler og sjekket at jeg har alt jeg trenger får å montere det opp igjen. fikk ryddet litt og. kam bukker olje pumpa før rydding etter rydding litt deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nix-Jetta2 Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 du er konge go på og sveise : ) har sendt deg en mail angående min egen motor som jeg vil ha noen ekstra hester ut av!! : ) er akkurat samme motoren som du har turbo konvertert i denne tråden : ) Siter Les signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taslesen Skrevet Januar 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2010 Type gass bruker du når du sveiser? Mison 18? (Vet jeg stiller "dumme" spr. Har bare lyst å lære ;) ) Siter 84 Opel Kadett E cc 92 Audi 80 2.3E 86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo) "And yes! I would like some Pie with that!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 (endret) Type gass bruker du når du sveiser? Mison 18?(Vet jeg stiller "dumme" spr. Har bare lyst å lære ;) ) jeg sveiser tig med argon som dekk gass. og den funker bra både på stål rustfritt og alu. Argon benyttes først og fremst for sine egenskaper som inert gass i en rekke forskjellige industrier: i aluminiumsproduksjon i stålproduksjon i produksjon av ferrolegeringer i mekanisk industri Gass uten lukt og farge ved normal trykk og temperatur. Argon er ikke giftig, brennbar eller eksplosjonsfarlig, men kan virke kvelende ved at den kan fortrenge oksygenet i lukkede rom. Det er en edelgass, enatomig, meget inert og vil i praksis ikke reagere med andre stoffer. Argon utgjør ca. 0,9 % (vol.) av atmosfæren. Produseres ved fraksjonert destillasjon av flytende luft. Leveres i komprimert og flytende form. Molekylvekt: 39,95 g/mol Tetthet gass, 1 bar, 15°C: 1,669 kg/m3 Rel. tetthet gass/luft, 1 bar, 15°C: 1,38 Kokepunkt: -186°C stort mer er det ikke å si om argon mison 18 funker ikke på tig! MAG- og rørtrådsveising (FCAW) av lavlegert stål. Endret Januar 31, 2010 av øverli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 har fått gjort litt i dag og smørt og montert ram laget og lagt i veiva. og veiva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.