øverli Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 da har jeg fått demontert bunndel. fått sett over stempel og råder. så ikke så ille ut. så da blir det bytt av ringer og rådelager. motor skal etter eier ha gått 150.000km noe som ser ut til å stemme etter tilstand på motor. bunndel klar til en vask. skulle demontere ventiler fra toppen. men da knak kjeften på ventilfjærspenneren min. så får kjøpe ny i mårra. men kan porte med ventilene i toppen di skal byttes likevel. kammen har kommet. og pluger med lavere varmegrad. og noen lager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 takk moro me skryt for arbeide. er du ikke ford mann. har du ikke kjørt nok ford!. er egentlig opel mann selv men nå står ford like høyt! he he kan vel innrømme først som sist at jeg aldri har kjørt en ford :) kan være mye av grunnen det ja Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 har ikke blitt gjort så mye di siste dagene. er travelt opptatt med et hms kurs og andre ting. men i dag var jeg og skulle få kjøpt meg en ventilfjærpresser men endte opp med mye mer blandt annet en vinkel sliper og annet verksted matriell. og surt kvinnfolk.. vinkelsliper måtte jo prøve den på en ventil. skal prøve og være litt mer aktiv her når jeg er ferdig med kursene nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 dette her blir rått:D må si at sveisninga de må være noe av det beste jeg har sett, skal følge med her, lykke til mvh roger Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 hehe takk takk. ja sveisene er greie nok hvertfall men kan bli bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stimpee Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 bra prosjekt, ser ut som du kan mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tussi Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 dete her kan du ser jeg:)bare stå på! gleder meg til forden er ferding;) er det trim kamme du kjøpe til golfen å kor hen du kjøpe den? stå på! følger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio Kay Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 Her går det bra ser jeg. Stå på følger med :partyon: Siter Ford Scorpio 2.9 Efi Ford Scorpio 2.0 Doch Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil Scorpio Forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 (endret) hei en liten oppdatering da er bunndel rengjort og flex-honet toppen er sendt til utboring av ventilsete, vetilstyring. og vetilsete fresing. veiv er kommet tilbake fra sliping. her kommer bilder bunndel vasket og honet. og klar for lakkering. rengjøring av toppen toppen ferdig nye vntiler og camaksling fra kmcams rengjort reimhjul og sidestykke ny simring lager og bukker Endret Januar 23, 2010 av øverli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 da har jeg fått tilbake toppen. og fått testet om den er tett og at ventilene ligger riktig etter at den ble modifisert. jeg har fått alle ventilene og og dobble ventilfjærer. så nå kan jeg porte og montere snart ventiler ventiler toppen vel tilbake i verkstede testing av tetthet dobble ventilfjærer litt stivere en org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 et lite tips til di som ikke har dyre måle verktøy La oss få sagt det med en gang at ventil arbeid er noe dritt, det er en pirke jobb og tar lang tid hvis man vil ha det bra og det bør det jo være også. Ventilen skal tette når den er lukket og når jeg prater om tette så mener jeg 100% tett, den skal ikke slippe igjennom noe. til dette så bruker jeg et helt vanligt rizla papir som jeg river av en ca: 3mm remse av. Med fjørene av, ventiler pusset og 100% rengjort så slipper jeg ventilen ned i ventil styringen med papir remsen i mellom. Bruk fingeren til å tappe på undersiden av ventilen slik at den detter fast ned i setet. uten å holde i ventilen, prøv å dra opp papir remsen med to fingre. her skal det være nok motstand til å dra ventilen opp og helst at det ryker, dette tyder på at ventilen er tett. hvis ikke så setter vi i gang og sliper. heldig vis er alle ventilene tett så da kan jeg starte portingen. er ikke vits å porte på en topp som har lekasje. for ventilsete fresing skal helst skje før porting. her kommer litt bilder. testing porting det svarte rundt portene er bare får å ha noe å gå etter. så jeg ikke sliper for mye har å merket på hvor olje returen fra turboen skal inni bunnpanna kom og en annen bil inn med start problem. ikke rart når glødepluggene er 17år gamle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjemek Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 et lite tips til di som ikke har dyre måle verktøy La oss få sagt det med en gang at ventil arbeid er noe dritt, det er en pirke jobb og tar lang tid hvis man vil ha det bra og det bør det jo være også. Ventilen skal tette når den er lukket og når jeg prater om tette så mener jeg 100% tett, den skal ikke slippe igjennom noe. til dette så bruker jeg et helt vanligt rizla papir som jeg river av en ca: 3mm remse av. Med fjørene av, ventiler pusset og 100% rengjort så slipper jeg ventilen ned i ventil styringen med papir remsen i mellom. Bruk fingeren til å tappe på undersiden av ventilen slik at den detter fast ned i setet. uten å holde i ventilen, prøv å dra opp papir remsen med to fingre. her skal det være nok motstand til å dra ventilen opp og helst at det ryker, dette tyder på at ventilen er tett. hvis ikke så setter vi i gang og sliper. heldig vis er alle ventilene tett så da kan jeg starte portingen. er ikke vits å porte på en topp som har lekasje. for ventilsete fresing skal helst skje før porting. her kommer litt bilder. testing porting det svarte rundt portene er bare får å ha noe å gå etter. så jeg ikke sliper for mye har å merket på hvor olje returen fra turboen skal inni bunnpanna kom og en annen bil inn med start problem. ikke rart når glødepluggene er 17år gamle? Kjempe bra jobb :D Takk for tipset :) Stå på :) skal følge med her jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taslesen Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Går mye i syrefast og stål når du sveiser?! Bruker du Tig med DC eller AC? eller kanskje begge ;) Knall arbeid! Stå på :D Siter 84 Opel Kadett E cc 92 Audi 80 2.3E 86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo) "And yes! I would like some Pie with that!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 et tig apparat har en bryter du kan velge mellom ac og dc, eller likestrøm eller vekselstrøm. likestrøm for rustfritt og stål. vekselstrøm for aluminium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taslesen Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Godt å få det bekreftet ;) Våken så seint? Trodde det var kun jeg som ikke sov! :P Men som jeg spurte deg om, er det syrefast som du bruker/sveiser deler av eller Rustfritt? Ser ikke forskjell :( Siter 84 Opel Kadett E cc 92 Audi 80 2.3E 86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo) "And yes! I would like some Pie with that!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg