kvikk lunsj Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 hei.. får ikke start på min passat 1.9tdi 04. det har vært en kald værs periode,og tenkte at dieselfilteret inneholdt vann. og at det var derfor bilen ikke startet.har byttet filter, og bilen gikk i 10 sekunder etterpå. fylte filteret med diesel før jeg satte det på.nå er den død... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 har den stått en periode før du sku starte den? prøv å ha på west-frost eller alron på tanken ( en slags kondensfjerner) . la det virke litt .. men selv om du fyller filteret før du monterer det så må du "kjinne" litt på starteret så den får dratt inn ny diesel ...pumpe ut lufta i systemet. jeg skrudde opp luftepluggen på mitt filter mens jeg dro rundt starteren ... diesel biler liker ikke luft i diesel systemet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvikk lunsj Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 takk.. nei bilen har vært i bruk daglig,har prøvd å ta av filteret og fylle på nytt, men nei. det er jo elektrisk pumpe som driver fram dieseln, har prøvd å ta av slangen fra tanken og det kommer drivstoff når du slår på tenningen.men må slå tenningen av og på et par tre ganger for at det skal komme noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 spørs om du har kondens som har frosset i tank armatur/og i/eller rørsystem framover. koble av foran ved pumpa . tøm tanken :) hell på westfrost/alron og fyll full tank med ny diesel :) ja du har el-pumpe. men en diesel MÅ luftes ..dvs du må skru opp lufteskruen på filteret når du kjinner motoren for å lufte systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvikk lunsj Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 hei. tror det må være problemer etter filteret og til motor, for det kommer diesel både inn og ut av filteret når jeg filer på startern. syntes det var så rart at bilen gikk i 10 sekunder etter første gang jeg fylte filteret. har prøvd å fylle på nytt med null resultat.har kjørt en god del diesel gjennom filteret så jeg tror ikke det kan være luft fra filter til tank.hmmmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 da har du vel luft kanskje mellom filteret og pumpa da. du kan jo evt skru opp koblinga rundt dysene .evt dyserørene som går ut fra pumpa. er vel pumpedyse motor du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 hei. tror det må være problemer etter filteret og til motor, for det kommer diesel både inn og ut av filteret når jeg filer på startern. syntes det var så rart at bilen gikk i 10 sekunder etter første gang jeg fylte filteret. har prøvd å fylle på nytt med null resultat.har kjørt en god del diesel gjennom filteret så jeg tror ikke det kan være luft fra filter til tank.hmmmmm Høres riktig ut det. Bilen går ei lita stund på dieselen som ligger i slange mellom filter og motor. Så blir det ei luftlomme og bilen stopper. Når jeg bytta dieselfilter på en caddy nylig, måtte jeg kjøre den på starteren et par minutt, og den stoppa 2-3 ganger før den roa seg. Den bilen var selvluftende, tipper din er det og. Det innebærer at du ikke trenger å skru på noe lufteskrue, du trenger bare å kjøre bilen på starteren. Lenge. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvikk lunsj Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2009 det var nok en luftlomme.. skulle prøve en siste gang i kveld ladda batteriet og fila det nesten tomt, så starta jæveln. takk for svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2009 Hei, Automatisk lufting eller ikke, Jeg mener en bør lufte ut systemet på gamlemåten uansett slik at en sparer både batteri og starter for en slik påkjenning. Jeg luftet skodaen min ved å sette en oljesugepumpe på luftenippelen på dieselpumpa, åpne denne og pumpe til det kom luftfri diesel ut. Startet med en gang ut tegn til luft i systemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg