Radial Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Hei, Må nesten fortelle Hvorfor jeg spørr ;) Sitter å skal ha meg Trekkvogn for Bilhenger med MINST 2 tonn hengervekt i Vognkortet. Vil egentlig ha en Japansk comfort-ciruser, som ikke er alt for stor, ala Suzuki XL-7 etz, men 99,9% av alle bilene i denne klassen kan knapt nok trekke en død sau på kroken!! (1500-1800kg) Har satt meg en "øvre" grense på 80 000 Ferdig forsikret på meg, dvs bilen bør ikke koste over 70, og da begrenser det seg hva man kan kjøpe. Man får Utallige store 4x4-biler som Suburban, Tahoe+++ men det er stort, tungt, vanskelig å selge og kjipt å ha "stående" føler jeg. MEN, Ford Explorer Type 2 er godkjent med 2300kg! Hvordan fungerer denne i hverdagen? Ikke så galt priset heller. MEN, søker man på Google, så får du en million div ting om den, er den virkelig så ræwa? Tåler girkassa tungtransport? Blir nemlig frustrert over kjørekomforten i Pajero/Galloper etz... det skrangler og bråker, og jeg er ikke ute etter noen Offroader...bare en 4x4 for de kjiipe bakkene(med henger på slep) og Comfort til de lange turene! Bensin el Diesel er egentlig ikke så nøye, kjører ikke stort med den. Bare SKRIK ut om man har noen tips&Triks de vil dele :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Det har vært noe problem med automatene i allefall på modellene 95 og 96 som vi har sett. Par tilfeller at en"gaffel" som aktiverer et bånd i kassen som har røket. Du bør i allefall sjekke om det har vært overhalt gearkasse. Tror dette kan være en ok bil for deg. Den er litt større enne f.eks jeep og S10 Blazer, litt lengre akselavstang om jeg ikke tar feil og det er jo litt stabilere å trekke med. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Så bra! Er akkurat en bil i denne klassen jeg er ute etter. Vet du om hvordan disse bilene er på rusta? Kom over denne...kanskje ett bra objekt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20201243 Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Virka jo ok det her da. Du må dra å se på den. Tror ikke de er så plaget med rust. Mulig de er galvanisert i karosseriet. De fleset ander amerikanske fra denne perioden er det. Trikset er å prute selvfølgelig men helst ikke før du har sett på den. Det er definitivt kjøpers marked for tida:D Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Vet ikke om det er aktuelt for din del, men MB 124 stajonsvogn kan trekke 2100, og man får dem med 4-hjulsdrift. Er mere komfort i dette enn det meste japansk, når det gjeldr sammenligning med amerikansk er det smaken som teller. 123 og 210 kan også dette. Patrol, Pathfinder blir vel litt dyrt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Einar: Tilhengervekt m/ brems: 1500 Totalvekt på 2100 da… Eller? Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Tilhengervekt med brems 2100, noen har det, andre ikke, alle S124 skal ha det i følge DBAG, er trangsynet som har litt problemer med å skrive tilhengervekt høyere enn egenvekt. DJ38297 har registrert tilhengervekt på 2100, det er en `92 230TE, mens min `91 300TDT har lavere, men ett lite papir fra BOS og en tur på SVV så står det 2100, blir nok det når jeg får CE, så jeg kan kjøre hestehengere for dama uten trøbbel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Kan og legge til at jeg har hørt at enkelte S124 kunne ha opptil 2800 kg hengervekt. Beklager OT til TS Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Bra det diskuteres litt!;) Ja, er klar over at W124 og W210 ofte 2100kg. BT har bare hatt problemer med å godta 2100kg hengervekt dersom dokumentasjonen på dette har vært mangelfullt. Har du derimot ett skriv fra feks Bertel O'Steen, og Orginalmontert Hengerfeste går det som en lek. Og Mercedes har jeg egentlig ikke noe imot, Dønn ærlig! Problemet er at Ingen har ASD (sperre) omtrent, og de som har det, har som regel Forhekset 4-Matic (Som er helvete på jord innen 4x4, HAR skrudd på det, og frustrert meg til blods). Er en fordel med sperre, ihvertfal på Rwd, Ellers blir selv en enkel gressbakke en STOR utfordring en våt Sommerdag. Og har jo forsåvidt også vurdert Patrol/Terrano/Galloper ganske nøye... men det er liksom en Traktor. Enten du snur eller vender på det, så er det en Traktor som ruster i hjel. Kjempebra fremkomelighet etz, men Kjør en i 100 på motorveien, og du syns fort en VW Polo er mer støysvak og stabil... Ergo mangler de alle comfort, og noe som helst utstyr, sånn etter min mening. Det er kun modeller på denne siden av år-tusenet, hvor de har kommet seg bra. Men da har vi en HELT annnen pris på utstyret også...sett noen fine Pajeroer/Landcirusere til 160-190 000.... for 2000 modeller med litt alright utstyr. Selv om det helt klart er noe å sikte mot blir det for dyrt. Aller helst kunne jeg tenkt meg en Volvo 940, Eller BMW 5-serie Stv, med kanskje 2500kg hengervekt, hvor jeg kunne velge 2WD eller 4WD etter eget Ønske. MEN, sånnt finnes ikke!! Ikke i min prisklasse hvertfal, hehe =) Skal ihvertfal prøve å se på den Explorer'en... :) Leste litt om at Reg-kjedet(YESS, sånnt liker man ;) ) sitter i bakkant av motoren på disse, og det kan være ulyder i kjedet på kald motor dersom strammeren er dårlig, så må sjekke ut dette. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Har ikke disse V6 4.0 som stammer i fra colognemotoren(2.3,2.8, 2.9 osv...) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 hva med dodge ram? den er jo 3t i egen vekt.. bruker ikkje mye disel heller.. med sin kraftige 5,9l zummings... :-D eg skall værtfall bytte ut silveradoen min med en 99mod.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.