Mysemannen Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 (endret) Hei har en 91' 960 3.0 med noen feil som jeg håpet noen hadde erfaringer rundt evt. tips. Nærlys detter ofte rett ut, slutter å lyse når det selv vil, og er ofte borte i 10-20sek før det selv kommer tilbake. Det virker som det kan fremprovoseres ved flittig skifting mellom nær- og fjernlys. Fjernlys fungerer alltid. Dunking i bakaksel (evt. i orginal sperren?) ved lav fart ved pådrag. Myk Bremsepedal, veldig myk, må trø minst 2/3 for at bremsene kopler inn. Har luftet hele systemet og byttet bremseveske til ingen nytte. Jager på tomgang og ligger veldig lavt, 450-550omd, tror ikke tomgang kan stilles mekanisk på disse motorene? Det skal være sagt at katalysator er kaputt. Litt å lese så legger ved et bilde som belønning ;p Takker på forhånd for tilbakemelding. Endret Desember 17, 2009 av Mysemannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960_1995 Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Hei har en 91' 960 3.0 med noen feil som jeg håpet noen hadde erfaringer rundt evt. tips. Nærlys detter ofte rett ut, slutter å lyse når det selv vil, og er ofte borte i 10-20sek før det selv kommer tilbake. Det virker som det kan fremprovoseres ved flittig skifting mellom nær- og fjernlys. Fjernlys fungerer alltid. Dunking i bakaksel (evt. difflås?) ved lav fart ved pådrag.Sjekk foringene bak, du har MK I bakaksel. Myk Bremsepedal, veldig myk, må trø minst 2/3 for at bremsene kopler inn. Har luftet hele systemet og byttet bremseveske til ingen nytte.Kan være bremsekraftforsterker. Jager på tomgang og ligger veldig lavt, 450-550omd, tror ikke tomgang kan stilles mekanisk på disse motorene? Det skal være sagt at katalysator er kaputt.Suger falsk luft inn, sjekk med startgass. Litt å lese så legger ved et bilde som belønning ;p Takker på forhånd for tilbakemelding. Pen bil, flere bilder ? Vennlig Hilsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Desember 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 (endret) Takker for tips =) Har et bilde med Eiker sko. Endret Desember 17, 2009 av Mysemannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Med bremseproblemet ditt, har du sjekka at gliderne på calipperen ikke er rusta fast? dette er vanlig feil på 900 serie... Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Desember 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Med bremseproblemet ditt, har du sjekka at gliderne på calipperen ikke er rusta fast? dette er vanlig feil på 900 serie... Dette kan veldig godt være tilfellet ettersom det bremser litt etter pedalen er sluppet helt ut. Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Desember 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2009 Dette kan veldig godt være tilfellet ettersom det bremser litt etter pedalen er sluppet helt ut. Takk! Dette fikser du ved å kjøpe nye kalipperholdere. Jeg tviler på at du trenger bytte kalipper, da det stempelet uansett beveger seg når du bremser. Kalipperholderne har to føringer der den nedre oftest ruster fast. Dermed sliter du klosser skeivt, kan bli myk pedal og kanskje umulig å montere nye klosser. Når du leverer dine gamle kalipperholdere får du tilbake ca halvparten av prisen i pant. Total kost blir ca 6-700 kr etter panting. Kjøp nytt på Volvo det koster omtrent likt med brukt og funksjonen blir 100%. Mine bremser vart som nye etter byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Desember 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2009 Med bremseproblemet ditt, har du sjekka at gliderne på calipperen ikke er rusta fast? dette er vanlig feil på 900 serie... Dette var 100% korrekt, fjernet rust og smurte opp gliderne med kobberpasta. Takk for tipset, nå kan du kanskje svare meg på resterende problem? =p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pera91 Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Prøv å skjekke rele for nærlys:) Det var samme problem hoss en kamerat! Da var det rele som var feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 dunkinga tipper jeg er den der gummien som holder lagringa på mellomakslingen. sitter rett forran der den er delt.. dette her helt normalt når en begynner å trimme litt på turbobilene også, at det klonker ved godt pådrag.. diffen skal hvertfall ikke lage noe lyd om du kjører rett frem, samt har like hjul på begge sider.. har du forskjellig dekkdim derimot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Takker for svar, Den gummien du beskriver var det ikke mye igjen av, får stikke ut i garasjen når ikke snåtten fryser fast i snyteskaftet lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 hehe bra;) husk når du demonterer at du merker mellomakslingen sånn at du setter den sammen igjen i samme splinesa.. er avbalansert i ett stykke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 faen..jeg har aldri sett en 960 mellomaksling når jeg tenker med om:p men om du har sånn gummi regner jeg med det er likt som på alle med stiv bakaksling også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Innser nå at vi snakker om forskjellig gummi :p Tankene mine var lenger bak på bilen, men skal sjekke det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Så stoppet bilen i sist uke. Jaget vanvittig og slet med å få opp turtall i en uke og på vei til den lokale volvo professoren sovnet den stille inn :( mistenker LMM el lambda er skrap men burde vel startet uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Fikk igjen bilen etter trykk-regulator ble byttet og eksosen ble åpnet (kat hadde brent opp og tettet driten) Har nå et lignende problem som før, bilen går tilsynelatende som den skal når den er helt kald, så begynner den å gi bensin i rykk å napp, jager sinnsykt på tomgang og går som et dass :) Løsninger/inspill mottas med rompeslikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg