Gå til innhold

Trimme 1.8i bensinmotor

Ranger emnet


Din_Laban

Anbefalte innlegg

Om dette virker er det nok placebo-effekten som gjør jobben.

 

Tror faktisk en handel hos Silkemotor er vel så effektøkende.

 

Skal du ha ett skikkelig tips, som garantert gir deg mere, og er billigere.

 

Kjør en skikkelig service, bytt alt av tenningsdeler, filter, kjør en engine flush, og fyll mobil1 0-40 etterpå.

 

Ellers råder ejg deg til å ta en kikk på denne tråden her.

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12720&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=bf168c6d5e02449a9915ecfce00d4e30

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka for godt til å være sant dette, men er jo merkelig om et (seriøst?) verksted anbefaler dette. Moro om du gir det et forsøk, kunne jo vært spennende å høre om det fungerte. Dog, det forutsetter vel at du får kjørt bilen på en dynamo, placebo-effekten er jo et velkjent "problem" hos mange hobbytunere :P

Some say he recently nicked an old Vauxhall because he thought it was a Spaceship. A spaceship he plans to use to visit Jupiter ... All we know is, he is not The Stig, he is however The Stig's Norwegian cousin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er OHC-motoren 1.8i som sitter i Ascona C og Vectra A, og muligens omega og kadett?

 

Når jeg hadde CIH-motor, så fant jeg ut at f. eks kammen som sitter orginalt i 20S var den "heftigste" av de orginale, nå var det jo 20S jeg hadde, men den kammen hadde samme løft og lenger åpning enn både de større og mindre CIH.

 

Ofte er det slik at kam fra mindre motor har en "heftigere" profio enn den større motoren, og ofte kan man tjene på topp fra mindre motor pga høyere kompresjon men ofte har toppen på mindre motor trenger kanaler og ventiler som igjen er negativt sett fra ett effektmessig synsvinkel.

 

Så om du gjør litt undersøkelser, så kaskje du kan få deg en del billige ekstra hester.

Den heftigste av OHC-motorene er vel den som satt i Ascona Sprint om jeg ikke tar helt feil.

Vet ike hvordan det er med effekt i de samme motorene i Daewo jeg?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kammen fra en 2.0 være gunstig i 1.8 X1.8XE1 som sitter i min vectra? -i samme slengen: passer eksosmanifolden fra 2.0 over på 1.8 literen min for den har større utblåsning?

 

Det er nok fint lite mekanisk som passer over fra en X18XE eller en X20XEV over på en X18XE1. XE1 er en stroket smallblock, så den har mer til felles med X16XE(L) og X14XE enn 1.8 og 2.0.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår