Gå til innhold

-94 2,5 10v stv hoster og dør[LØST]

Ranger emnet


Rabagast1

Anbefalte innlegg

Har en 94-modell 850 stv. 10v

 

Sliter med at bilen hoster noe jævli, før den dør ut. Det skjer primært når jeg gir gass, men nå har den begynt å dø på tomgang også.

Hvis bilen får stå i .. 10-20 minutter, og jeg går ut og starter den kan jeg kjøre et stykke før den dør.. Eller, jeg KUNNE. Nå dør den hele tida..

 

Jeg hører en pipelyd når jeg vrir om tenningen(pumpa), og den pipelyden(ulelyd) øker i frekvens når jeg starter bilen. Jeg mistenger matepumpa i tanken, dette også fordi jeg prøvde å følge lyden, og den høres best under bilen ved tanken...

 

En mekaniker sa at han trodde det var katalysatoren, og at den kanskje skulle ha en runde med spettet.

Dog, tok ut skruen under lambdasonden, slik at det ble frieksos for å prøve å gå unna en tett katalysator, men det ble liksom ikke noe bedre. Tviler ikke på at katalysatoren er somewhat tettere enn det som bra er, men det er ikke den som er drepende årsak..

 

Noen andre som kanskje har tips til hva det eventuelt kan være dersom det ikke er matepumpa? Vil det ha samme effekt hvis trykkpumpa dør?

 

Har rensa fordelerlokket og litt sånt uten at det hjalp særlig.

 

En annen ting, -94modeller, er det krav til katalysator på dem, eller er det bare "luksusutstyr"?

Vurderer å åpne katalysatoren og hamre ut all kjeramikken, men lurer på om den kanskje kommer for høyt på co2-utslipp?

 

EDIT: Dro opp matepumpa i tanken, og filteret på denne hadde masse dritt på seg. Rensa det, og nå går den igjen. Er dog en litt rar brumming fra pumpa, men tror det kan komme av at det er kaldt ute.

Endret av Rabagast1

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår