Gå til innhold

klimahysteriet har tatt helt av - lavmål

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, hva er mest lavmål?

 

Forskere, vitenskapsmenn og politikere som ikke greier å bli enige om relativt alvorlige, eksistensielle spørsmål, men på et rimelig saklig nivå?

 

Eller oppgulp fra trafikkfarlige miljøsvin som stolt proklamerer et voldsomt HAAAT mot Bellona, Natur & Ungdom og andre miljøvernere?

 

Jeg har i alle fall en rimelig klar oppfatning av hva "lavmål" er i denne sammenhengen.

 

Forøvrig er det ikke nødvendigvis polisen man er mest redd for skal smelte, med tanke på havnivåene. Innlandsisen derimot, som det finnes plenty av både på Grønland og i Antarktis..

Ellers, om isen på nordpolen smelter, vil man stå overfor store utfordringer både sosialt, politisk og ikke minst med tanke på miljøet, det marinbiologiske livet og mangfoldet vil oppleve enorme omveltninger sannsynligvis. Kanskje kan vi vinke farvel til kysttorsken vår, det er vanskelig å vite på forhånd. Så hvorfor ta sjansen?

Havnivåstigningene er bare en uheldig bieffekt.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er mest lavmål?

 

Forskere, vitenskapsmenn og politikere som ikke greier å bli enige om relativt alvorlige, eksistensielle spørsmål, men på et rimelig saklig nivå?

 

Eller oppgulp fra trafikkfarlige miljøsvin som stolt proklamerer et voldsomt HAAAT mot Bellona, Natur & Ungdom og andre miljøvernere?

 

Jeg har i alle fall en rimelig klar oppfatning av hva "lavmål" er i denne sammenhengen.

 

Forøvrig er det ikke nødvendigvis polisen man er mest redd for skal smelte, med tanke på havnivåene. Innlandsisen derimot, som det finnes plenty av både på Grønland og i Antarktis..

Ellers, om isen på nordpolen smelter, vil man stå overfor store utfordringer både sosialt, politisk og ikke minst med tanke på miljøet, det marinbiologiske livet og mangfoldet vil oppleve enorme omveltninger sannsynligvis. Kanskje kan vi vinke farvel til kysttorsken vår, det er vanskelig å vite på forhånd. Så hvorfor ta sjansen?

Havnivåstigningene er bare en uheldig bieffekt.

 

er du seriøs nå eller er det ett dårlig forsøk på en spøk?! sånn helt seriøst?

 

Jeg vil gjerne høre ett svar fra deg:

 

Hvordan skal DU føre til at istida skal unngås? som kommer med 10.000 års mellomrom hver eneste gang?! Hvis du har litt innsikt så veit du at vi er på vei mot en ny istid, så derfor er det helt normalt at det blir varmt nå;)

 

Jeg forurenser som f... jeg og elsker det, skal forurense/kjøre enda mer til sommeren som kommer mens jeg håper på å treffe på miljøvernere jeg kan irritere. I tillegg med gamal justert turbodiesel som ryker svart. Jeg har som mål å få palmer i hagen, siden det tydeligvis er så ille hvis jeg ikke bytter til en ny stygg drittbil med el-motor eller betaler mer i avgifter o.l. så skjer nettopp det.

 

Ang. det den biologiske biten.. hvordan har vi mennesker blitt til, vi har hele tiden endret oss, vi er f.eks høyere nå enn for 100 år siden, gjennomsnittlig.. dinosaurene døde ut, det har endret seg hele tida..hva er forskjellen på en økning på 2 grader i forhold til 2.5 grad? er det slik at om det blir 0.5 mer så dør 95% av dyreartene ut?! eller kan det bare være nok en grunn som gjør at den grå massen biter på myndighetenes doktrine? i likhet med deg, siden du er en del av den grå massen de satser på.

 

For all del, er bra om køen inn til Oslo blir mindre, slik at jeg kan ferdes uten hindring, så kan andre ta bussen inn til jobben sin i stedentfor å ende opp livet sitt i en kø.

Men når jeg hører at de som forurenser skal betale, så kan jeg ikke annet enn å le, det betyr bare en ting i mine ører, da må jeg tjene mer og jobbe mer, for redusere bilbruken eller kjøpe ny bil skjer ikke fra min side i hvertfall. Jeg trives best med dem jeg har og vil ikke vurdere kjøp av ny og miljøvennlig bil, er jo greit for min del om andre gjør det, det skal de selvsagt få lov til.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du seriøs nå eller er det ett dårlig forsøk på en spøk?! sånn helt seriøst?

Halvseriøst ja. Jeg beklager.

 

Jeg vil gjerne høre ett svar fra deg:

 

Hvordan skal DU føre til at istida skal unngås? som kommer med 10.000 års mellomrom hver eneste gang?! Hvis du har litt innsikt så veit du at vi er på vei mot en ny istid, så derfor er det helt normalt at det blir varmt nå;)

Hvilken istid? Du er veldig påståelig nå, hva baserer du disse bastante påstandene på?

 

Men for ordens skyld, jeg regner ikke med å kunne stoppe noen istid nei. Men det handler om så mye mer enn det, så vær grei å ikke snakk om "innsikt".

 

Jeg forurenser som f... jeg og elsker det, skal forurense/kjøre enda mer til sommeren som kommer mens jeg håper på å treffe på miljøvernere jeg kan irritere. I tillegg med gamal justert turbodiesel som ryker svart. Jeg har som mål å få palmer i hagen, siden det tydeligvis er så ille hvis jeg ikke bytter til en ny stygg drittbil med el-motor eller betaler mer i avgifter o.l. så skjer nettopp det.

En Gal manns ralling.

 

Ang. det den biologiske biten.. hvordan har vi mennesker blitt til, vi har hele tiden endret oss, vi er f.eks høyere nå enn for 100 år siden, gjennomsnittlig.. dinosaurene døde ut, det har endret seg hele tida..hva er forskjellen på en økning på 2 grader i forhold til 2.5 grad? er det slik at om det blir 0.5 mer så dør 95% av dyreartene ut?!

Du snakker om evolusjon, og du har rett i at det ikke er noe vi kan styre i stor grad. Men til en viss grad kan vi det, og vi gjør det. Et solid biologisk mangfold er også noe vi er totalt, fullstendig avhengige av for å kunne regne med å overleve i framtiden.

Det man ser nå, som skremmer litt, er at menneskers kortsiktige og dominante inngripen i naturens gang rundt forbi bidrar til høyst unaturlige endringer i mangfoldet, både det genetiske og i biotopmangfoldet - som artsmangfoldet er avhengig av.

 

Jeg sier ikke at den globale oppvarmingen vi ser nå er ene og alene menneskers skyld, men jeg mener den er akselerert og forsterket av menneskers inngripen. Det er noe vi bør strebe etter å forhindre - mye av det som skjer nå er ikke naturlig.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvseriøst ja. Jeg beklager.

 

 

Hvilken istid? Du er veldig påståelig nå, hva baserer du disse bastante påstandene på?

 

Men for ordens skyld, jeg regner ikke med å kunne stoppe noen istid nei. Men det handler om så mye mer enn det, så vær grei å ikke snakk om "innsikt".

 

 

En Gal manns ralling.

 

 

Du snakker om evolusjon, og du har rett i at det ikke er noe vi kan styre i stor grad. Men til en viss grad kan vi det, og vi gjør det. Et solid biologisk mangfold er også noe vi er totalt, fullstendig avhengige av for å kunne regne med å overleve i framtiden.

Det man ser nå, som skremmer litt, er at menneskers kortsiktige og dominante inngripen i naturens gang rundt forbi bidrar til høyst unaturlige endringer i mangfoldet, både det genetiske og i biotopmangfoldet - som artsmangfoldet er avhengig av.

 

Jeg sier ikke at den globale oppvarmingen vi ser nå er ene og alene menneskers skyld, men jeg mener den er akselerert og forsterket av menneskers inngripen. Det er noe vi bør strebe etter å forhindre - mye av det som skjer nå er ikke naturlig.

 

 

 

vi snakker nå om at det blir varmere, jeg ser det er uenighet om dette rundtom på internett, f.eks fra cicero og kritiske forskere.

 

I tillegg syns jeg det er spesielt at de hugger ned regnskogen/løvskog som aldri før når dette er hele jordas katalysator..dette påvirker både dyrelivet og miljøet.

 

I tillegg vil jeg påpeke at jeg syns det er litt spesielt at f.eks solforskeren Pål Brekke fikk anonyme trusler mot seg da han ytret sin mening om at sola hadde MINST like stor betydning på klimaendringene..det er på min side gledelig at gruppen klimarealistene har blitt opprettet, hvor det er en gruppe forskere/personer med innsikt som stritter i mot hysteriet/miljøets svar på watergate.

 

Har du forresten lagt merke til at det er alltid de samme som får kommentere dette med klimaendringer? det er enten bellona, fremtiden i våre hender, cicero eller tilsvarende. Du og jeg VET jo at det er mange skeptikere, men det er desto mer spesielt at ikke en eneste en får uttale sin mening i mediene eller at det blir en offentlig debatt på tv i beste sendetid hvor de kan dokumentere og kommentere hva de mener.

 

Kan det være en økonomisk runddans dette? godt betalte klimaforskere og andre bidragsytere til denne klimabløffen?!

 

Forøvrig klarer jeg ikke å ta klimaendringer seriøst, ALDRI, når de samme som får fredsprisen utøver krig som har kosta titusener av menneskeliv, det er jo en stor vits hele opplegget!

Er det noe oppadgående folk bør frykte er krig, epidemier og likenende.

 

Skal man redusere utslipp fra bilparken, så må både du og jeg som forbrukere, slutte å kjøpe varer som er laget av plast, siden det er det største bidraget til økt transport i senere tid.

For ikke å nevne metan fra kuer og kjøttindustrien er en stor "fare" osv.

 

I tillegg vil je ha svar på hvorfor enkelte målestasjoner, ligger veldig nærme de største byene, som også kan få et vrangbilde av den reelle effekten. Målestasjoner som ligger utenfor disse viser faktisk noe annet!

 

Nå skal det også nevnes at halley-kometen er spådd å treffe jorden i framtida.. så da blir jo klimaendringer som å pisse i havet. Da dør alt ut på jorda;) Problemet her i Norge er at folk er redd for ALT og alle! Enten det er innvandrere,klimaendringer eller edderkopper! Vi har ikke baller!

 

Det har også vært uttalelser og spådommer om at i 2010 så skal havstigningen bli på 5 meter, altså fra 1995!

Har du sett noen til dette?!

 

Jeg anbefaler å lese litt om Milankovic-syklusene Jonleo, så får du svare hva du syns etter det.. om du finner noe som er interessant eller sannsynlig.

 

Om du fortsatt skulle være i tvil så kan jeg jo anbefale denne linken:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1526335/tittel/global-oppvarming-svindel-avsloert

 

nå skal det sies at forsøpling av lokalmiljøet og køkjøring i de største byene er noe jeg syns er høyst unødvendig, så forbedret kollektivtrafikk(som vil aldri vil få) hadde ikke skadet. Oljesøl og nedhugging av regnskogen er også noe jeg er i mot.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også fått nok av klimatullet. På skulen må me ha muntlege framføring i naturfag om klimatullet. Naturfaglæraren er forresten ein klimafrik.

Det fins kjendisar som "vil" være meir "miljøvennlege" for å bli meir populære. Det var ei som hadde bestilt ein Toyota IQ, og ho henta den då ho skulle vise kva bil ho kjørte til dagleg. Ho sa ho hadde bestilt ein elbil.

Det var ein av deltakarane i Zebra Grand Prix.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi snakker nå om at det blir varmere, jeg ser det er uenighet om dette rundtom på internett, f.eks fra cicero og kritiske forskere.

 

I tillegg syns jeg det er spesielt at de hugger ned regnskogen/løvskog som aldri før når dette er hele jordas katalysator..dette påvirker både dyrelivet og miljøet.

 

I tillegg vil jeg påpeke at jeg syns det er litt spesielt at f.eks solforskeren Pål Brekke fikk anonyme trusler mot seg da han ytret sin mening om at sola hadde MINST like stor betydning på klimaendringene..det er på min side gledelig at gruppen klimarealistene har blitt opprettet, hvor det er en gruppe forskere/personer med innsikt som stritter i mot hysteriet/miljøets svar på watergate.

 

Har du forresten lagt merke til at det er alltid de samme som får kommentere dette med klimaendringer? det er enten bellona, fremtiden i våre hender, cicero eller tilsvarende. Du og jeg VET jo at det er mange skeptikere, men det er desto mer spesielt at ikke en eneste en får uttale sin mening i mediene eller at det blir en offentlig debatt på tv i beste sendetid hvor de kan dokumentere og kommentere hva de mener.

 

Kan det være en økonomisk runddans dette? godt betalte klimaforskere og andre bidragsytere til denne klimabløffen?!

 

Forøvrig klarer jeg ikke å ta klimaendringer seriøst, ALDRI, når de samme som får fredsprisen utøver krig som har kosta titusener av menneskeliv, det er jo en stor vits hele opplegget!

Er det noe oppadgående folk bør frykte er krig, epidemier og likenende.

 

Skal man redusere utslipp fra bilparken, så må både du og jeg som forbrukere, slutte å kjøpe varer som er laget av plast, siden det er det største bidraget til økt transport i senere tid.

For ikke å nevne metan fra kuer og kjøttindustrien er en stor "fare" osv.

 

I tillegg vil je ha svar på hvorfor enkelte målestasjoner, ligger veldig nærme de største byene, som også kan få et vrangbilde av den reelle effekten. Målestasjoner som ligger utenfor disse viser faktisk noe annet!

 

Nå skal det også nevnes at halley-kometen er spådd å treffe jorden i framtida.. så da blir jo klimaendringer som å pisse i havet. Da dør alt ut på jorda;) Problemet her i Norge er at folk er redd for ALT og alle! Enten det er innvandrere,klimaendringer eller edderkopper! Vi har ikke baller!

 

Det har også vært uttalelser og spådommer om at i 2010 så skal havstigningen bli på 5 meter, altså fra 1995!

Har du sett noen til dette?!

 

Jeg anbefaler å lese litt om Milankovic-syklusene Jonleo, så får du svare hva du syns etter det.. om du finner noe som er interessant eller sannsynlig.

 

Om du fortsatt skulle være i tvil så kan jeg jo anbefale denne linken:

http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1526335/tittel/global-oppvarming-svindel-avsloert

 

nå skal det sies at forsøpling av lokalmiljøet og køkjøring i de største byene er noe jeg syns er høyst unødvendig, så forbedret kollektivtrafikk(som vil aldri vil få) hadde ikke skadet. Oljesøl og nedhugging av regnskogen er også noe jeg er i mot.

 

Konspirasjonsteorier kan vel tas med en klype salt, tror du ikke?

Kan være enig i at miljøhysteriet har tatt helt av, noe av skylden kan media få, siden de har startet mye av det.

 

Men, å framprovosere at man skal forurense mest mulig fordi man mener at dette er naturens gang blir jo helt fjottete. Så du mener altså at siden jorda blir å gå mot ny istid, evnt at jorda tar knekken på menneskeheten av seg selv skal vi bare DRITE i å ta vare på jorden? La oss si at jorden går under om 2000 år. Skal vi da bare gi katten i å ta vare på jorden de neste 2000 åra? Hvor mye av jordas befolkning, planteliv, dyreliv osv lider hver eneste dag av forurensing? Ta Japan for eksempel, der lufta er så dårlig at mange går med munnbind i de største byene.

 

Jeg er med på at jorden justerer seg selv, og at mye av utslippene kommer fra jorda i seg selv, men vi mennesker trenger da vel ikke slutte å bry oss om miljøet?

 

F.eks, kaster du søppel i naturen? Hvis ikke, hvorfor ikke det?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN JEG BARE SI EN TING HER!?!?

 

 

Hvor mange av dere kan sånn......"egentlig" utale seg om noe som helst? dere vet faen ikke hvordan blomster og bier funker i praksis, enda mindre hva som kommer til å skje de neste 100 år!

 

 

 

 

SÅ lurer jeg på en ting! av så jævlig mye teknologi vi har i verden. så mye proffesjonelle, eksperter, folk som lever og ånder for det de gjør.. driter seg fullstendig lodrett ut og sier..

 

oh faen! dette trodde vi ikke kunne/ville/skulle skje..! enten det er på godt og vondt!

 

da er ikke du mye ekspert i mine øyne! om du gjetter deg til! akkurat som de gjetter seg til på hva som kommer til å skje i fremtiden!

 

ikke glem at dagen VÆR IDIOTER ikke klarer å forutse om det blir snø eller regn om 2 dager! enda mindre hva faen som kommer til å skje om 100 år!

 

 

Jeg driter blankt i hva de ekspertene mener og tror! naturen går sin gang! jeg fortsetter som før! Takk for meg!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks, kaster du søppel i naturen? Hvis ikke, hvorfor ikke det?

 

det er for at vi ikke skal leve som en flokk med sigøynere fra beograd i søppel!

 

Papir har kommet fra trær, det blir til jord! det blir som å helle en DRÅPE med piss i havet! nada i grunn!

 

 

såfall kan jeg tråkke en hver idiot på tærne akkurat nå!

 

OM å kaste søppel i naturen er jordas undergang.............. hva faen er dette da?!?

 

 

Mjelstad_jpg_611448c.jpg

 

 

Hele jævla groruddalen er jo basert på søppel! Rommen i dag var en søppeldynge for 40 år sia!

 

 

den dag i dag bygger dem fjell av søppel i moss!

Syns dette blir å tråkke i salaten jeg!

og den søppla er langt værre enn å hive fra seg en snikkerspakning!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN JEG BARE SI EN TING HER!?!

 

Hvor mange av dere kan sånn......"egentlig" utale seg om noe som helst? dere vet faen ikke hvordan blomster og bier funker i praksis, enda mindre hva som kommer til å skje de neste 100 år!

 

Det er vel derfor forskerne og klimaguttene er usikre.Ingen vet hva som skjer om 100 år, men det er vel derfor de er bekymret når ting begynner å skje med jorda som "ikke har skjedd før". Hvor lurt det er å gå frem i media med synsinger og ville gjetninger er en annen ting..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er for at vi ikke skal leve som en flokk med sigøynere fra beograd i søppel!

 

Papir har kommet fra trær, det blir til jord! det blir som å helle en DRÅPE med piss i havet! nada i grunn!

 

 

såfall kan jeg tråkke en hver idiot på tærne akkurat nå!

 

OM å kaste søppel i naturen er jordas undergang.............. hva faen er dette da?!?

 

 

Mjelstad_jpg_611448c.jpg

 

 

Hele jævla groruddalen er jo basert på søppel! Rommen i dag var en søppeldynge for 40 år sia!

 

 

den dag i dag bygger dem fjell av søppel i moss!

Syns dette blir å tråkke i salaten jeg!

og den søppla er langt værre enn å hive fra seg en snikkerspakning!

 

Det er vel snakk i å gå frem som et godt eksempel. Blir litt som sauen det. Hopper sjefs-sauen utfor stupet, følger de andre etter.. Om alle skal gi seg blanke faen, så vil jeg like å se hva som skjer med planeten etter noen år. Poenget er vel å få minsket utslippene og forurensingen, for enkelte steder i verden er det faen meg helt sprøtt å se hva man får til når det kommer til forurensing.

 

Ikke misforstå meg, jeg bryr meg svært lite om co2-utslipp i form av bil, for det er faen meg en dråpe i havet. Det er bare å se på alle fabrikkene, båtene, flyene og alle de svære jævla transportkjøretøyene som spyr ut hundre ganger mer klimagasser enn hva bilene gjør. Bil er å blir en inntekt til den norske stat. Poenget mitt er bare at jeg ikke ser galt i at man ikke forurenser unødvendig. (Forsøpling f.eks)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår