Gå til innhold

volvo 740 - Hvordan bygge fjæring og understell?

Ranger emnet


volvo 740 glt

Anbefalte innlegg

Senkefjører foran er greit på 740, for ukappa senkefjører senker så å si ingenting, men de er stivere enn de orginale. Ett godt alternativ til rallyfjører. Men, om du ikke tilfeldigvis har senkefjører liggende så fungerer de orginale fjørene de også. Mulig Volvo 760 har stivere fjører enn 740? Isåfall så har sikkert Biltema det. ALKO er bra og rimlige gassdempere. Kosta vel rundt 900/stk mener jeg å huske. (Eng's Bil & Deler i Moelv, Ringsaker)

 

Men, som OleOpel skriver, sett mer en gjerne på stive fjører bak alle sammen, bare ikke på de bilene jeg skal by på selvsakt... :volvsmile

 

Har forresten sett en nybygd Kadett C Bilcross (10-15 år siden) med fastskrudd ett flattjern istedenfor demper/fjør bak. Selvsakt heisa rundt 10cm. Kjempe-kjøreegenskaper! Tror sjåføren kunne anbefale det på det varmeste etter første omgang... :hammer

 

Volvo745BC60-1.jpg

 

Sånn ble 745'n min med noen røde senkefjører av ukjent merke foran og kappa 2.5-3 runder bak. Fremdeles høy, men betydelig stivere enn orginalt!

Endret av '67 144
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen tenkta han med flathjern bak på?

 

760 fjører må da vere stivere, er ikke de en bil med 6'er da? da må jo fjørene vere stivere, men da kommer bilen din til å bli enda høyere fremme, er vikti og tenke på vinkelen på styre staga oxo...

 

eller drit i det;) samtidig som dere setter på høye stive fjører bak, gjerne MB framfjører, de er supre;)

 

 

kjøpte en gang en kadett c (veibil) med caravan fjører bak eller lignene, for den var grise høy bak, da sa faren tin han jeg kjøpe stolt: jeg har heisa den bak:) all denna jævla ungdomen senker de bak og da blir de lifsfarlige å kjøre! ja ja sa jeg og tokk med meg bilen hjem og kappa det som gikk hehehe..

 

en kamerat av meg spurte han jeg kjøpte den av senere om hva far hans mente med det og forklaringa kommer her;) hold derre fast;) hehe

biler som er høyere bak en fremme= luftstrømen går over bilen og presser ræva ned så du for godt vei grep.

lavere bak en fremm= luftstrømmen går under bilen og presser rompa opp og du vil miste veigrepet bak og kjøre av veien;)

 

husk dette gutter;)

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Slike folk er det "morro" å snakke med.. Lav/myk foran og høy/stiv bak. Det er ei knall oppskrift!!

Men, er da jaggu flere biler med det oppsettet på hvert eneste bilcrossløp man er på. Hva i all verden er det folk tenker på da?

 

Var en lyseblå Kadett C som kjørte med flattjern-oppsett, Ikke 100% sikker, men mener jeg så den på gamle bana på Dal. Må ha vært på slutten på 90-tallet en gang. Fantes ikke antydning til kjøreegenskaper..! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har bilstein bak jeg men med kappa senke fjører trør det blir for stift så skal få taki no orginalt no tenkte litt på fra golf 2 setta dom som er foran bak på volvo`n med bilstein?

Endret av Jahn-a

Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang.

Volvo Amazon Type Grom Bilcross

VW Golf Bilcross 160hk "solgt"

VW Golf Delebil 112hk "solgt"

Vw Golf Delebil 90hk "solgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein bak tror jeg uansett blir for stivt. Kjenner en som kjører RCN med en E30 M3. Han satt på 4x Bilstein og den bilen ble helt jævli å kjøre. ALtfor stiv bak. (det er delt aksel, så kan på en måte ikke sammenlignes, men...) Han satte på støtdempere bak fra Biltema (!) og da ble bilen jævli god å kjøre i forhold. Hehe

Så, ikke alltid gull det som skinner..

 

Men, i vinter blir det 4x Coilovers har jeg skjønt så da blir det vel prøving og feiling til bilen ender opp som vrak tenker jeg.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår