Gå til innhold

Sentrallås Passat -04

Ranger emnet


tranpas

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min sentrallås på min Passat 04mod (131tdi)

 

Låsen virker ikke på fjernkontrollen i det hele tatt. Kun 4stk dører og ikke bakluke blir låst ved bruk av nøkkel i dør.

El.vinduer virker heller ikke. Og ikke kupelys,sigarettenner fremme.

 

Jeg har fått opplyst at alt dette har en sammenheng.

Jeg var på en time hos møller men de kunne bare konstatere at de ikke fikk kontakt med "comfort-enheten". Ligger denne over pedalene?

 

Håper noen har noen tips hvordan jeg begynner feilsøking. jeg er elektriker og har skrudd en del bil før, men ikke så ny som denne.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok comfort eneheten ja. Den styrer alt av det elektriske inne i bilen samt sentrallås.

Den blir det fort noe galt med bare en ledning får litt feil spenning.

Denne er desverre heller ikke akkurat billig å bytte.

 

Jeg koblet opp en skjerm i bagasjerommet på en 2001.mod som jeg hadde. stjelte strøm fra lyset i bagasjerommet, og dette var nok til at sentrallåsen på bakluka ikke funka lenger. eneste måten å fikse dette på var å bytte hele comforenheten. fikk en pris på ca 7000kr.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG-Com.. Mener du da en slik enhet jeg kjøper selv til 17-1800 kr og tester selv?

 

 

Jeg hadde bilen inne hos Møller der de konstaterte at de ikke fikk kontakt med comfortenheten. Da er det vel ikke noe større sjangs for at jeg får det til selv med en VAGcom?

 

Er det noen som har et bilde, eller en tegning av denne comfortenheten? Og kan fortelle meg hvor den ligger?

 

Jeg har lett litt elektriske tegninger til min Passat på nettet, men finner bare noe sporadiske her og der. Er det noen som har tips hvor jeg kan finne komplette?

 

Hilsen fersk Passat eier:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde helt rett lemans.

 

Det er fukt under teppet på førersiden.. både foran og bak..

jeg klarer ikke å kjenne eller se hvor det stammer i fra.

 

Er det noen som har hatt samme problem?

 

Jeg har to teorier så langt. 1. Det er ikke gummimatter i bilen, fukt/snø/vann kan ha blitt dratt inn her og "lagret" seg i teppet.

2. Den andre er den luftekanalen som går ned fra varmeapparatet og under setet...

 

Bilen står til tørking nå så jeg får feilsøke med en vannslange når alt er tørt.

 

Men så til comforteneheten.. Den er grønnirret på pluggene, og litt innvendig. Er det noen som vet om det går an å kjøpe slike utenom Møller? Jeg må ha nye plugger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sansynlighet for at det kommer inn rundt stålplata bak dørtrekkene. Sjekk og om det er vann nedi vannkassen der hvor batteriet står. Ofte tett drenering der og dreneringen ligger under batteriet og under bremsekraftforsterker. Mulig du kan få tak i enheten brukt hos en eller annen hugger, men husk da at du må få en med samme delenr slik at du er sikker på at den har de samme funksjonene som du har på din bil.

Endret av lemans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Har muligens samme problem som deg! Fikk plutselig ikke opp bilen med fjernstyringa, bytta batteri på begge nøklene, men hjalp ikke. En annen ting som skjedde var at alle vinduene gikk ned når jeg åpna bakluka. Men jeg fikk de ned igjen da...

 

Noen som vet om nøkkelen må kodes på nytt etter at batteriet taes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG-Com.. Mener du da en slik enhet jeg kjøper selv til 17-1800 kr og tester selv?

 

 

Jeg hadde bilen inne hos Møller der de konstaterte at de ikke fikk kontakt med comfortenheten. Da er det vel ikke noe større sjangs for at jeg får det til selv med en VAGcom?

 

Er det noen som har et bilde, eller en tegning av denne comfortenheten? Og kan fortelle meg hvor den ligger?

 

Jeg har lett litt elektriske tegninger til min Passat på nettet, men finner bare noe sporadiske her og der. Er det noen som har tips hvor jeg kan finne komplette?

 

Hilsen fersk Passat eier:idea:

 

VAGCOM kan kjøpes på nettet for ca. 300 ,- (kabel for pc-VDOkontakt + software)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår