TrustNo1 Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hei Jeg har en 2001 mod som jeg vurderer å ta service på selv. Har egen løftebukk i garasjen, en god del verktøy og er i utgangspunktet ikke redd for å gå løs på ting. Register reim ble skiftet ved forrige service, så det slipper jeg å ta tak i nå. Jeg har ikke noe særlig kjennskap til A4. Finnes det ett sjekkpunkt skjema med hva man skal gå over ved service? Hvilken olje anbefales? Forrige gang bilen var på service så ble det brukt en såkalt "longlife olje" som skulle holde 30.000km. Hvor får man kjøpt slik olje, og hva heter den? Hva med luftfilter, pollenfilter etc? Er det manualer tilgjengelig som viser hvordan man skifter dette? Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 anbefaler ikke å bruke longlife olje.. Kjøp en Haynes rep manual så har du det du trenger av info... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2009 Hvis du ser i serviceheftet som følger med bilen så står det grovt hva hver service innebærer. Ellers er Haynes manualen mer detaljert :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 Takker for kjappe tilbakemeldinger. Skal se om jeg får tak i en slik manual. Noen anbefalinger da på hvilke andre oljer som bør brukes, og hvor ofte den bør skiftes? Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Desember 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2009 ..., og hvor ofte den bør skiftes? Her er en link med et generelt svar angående intervall. Tror du ville fått circa samme svar om du henvendte deg til Møller. Hvertfall fikk jeg det. Så jeg (dvs Møller) skifter olje hver vår og høst, og jeg kjører opp mot 30tusen i året med normale* driftsforhold. *Ekstreme driftsforhold ville vært kjøring med mange start og stopp, mye tomgangskjøring, hyppige korte turer (under 8 km per tur), kjøring i ekstreme temperaturer (over 30 ºC eller under frysepunktet), samt tauing og sleping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg