Gå til innhold

Audi S6 95 mod, greit kjøp?

Ranger emnet


TommyB5

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg lurer på å kjøpe meg en Audi S6 C4, var å så på den istad hos en forhandler rett ved meg.

 

Veldig lyst på den, men litt usikkert alikevell. med tanke på km. stand og at det er automatgirkasse.

Den er chippet til omlag 300 hester av bjørnstad bil forsto jeg det som..

Nettopp skiftet skiver foran og regreim.

Eneste feil jeg fant var litt bobler i lakken langs ene siden av panseret(ikke rust), men dette se rjeg ikke så tungt på, og en liten metallisk ulyd fra starteren idet den starter.

Den er gått 225000 km, så syns det er litt mye egentlig.. men?

er importbil, veldig bra historikk før den kom til norge, og så har det vært servicer her også, men ikke fult så mange.

 

og det er varebil, men følger med puta baki, slik at det bare er å hive opp ryggen og sette på puta.

forhandler sa den ble gratis og omregistrere til 5 seter i 2013.. noen som vet hva det vil koste å omregistrere den på nyåret da? 2010..

var ingen lekasjer såvidt jeg så.

 

Link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9825196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C4 er bunnsolide biler. Beklageligvis er ofte S modellene kommet i hendene til uforsiktige ferskinger. Deriblant meg?:p

 

Finner du en S6 med ryddig historikk, god dokumentasjon, og som er i generelt god stand, så har du en bil som varer og du vil muligens ha et feilfritt bilhold(sett bort fra slitedeler). Men blir det noe feil, regn med en del høye delepriser/verkstedregninger.

 

300hk og automat? Lukter havari da automat kassene ikke tåler stort mer enn 240hk. Får chip tilpasset automatgir.

 

Jeg er storfornøyd med mitt kjøp. (V8) Ingen feil på den av noen betydning. Hva slags følelse du sitter igjen etter å ha prøvd/gått bilen i sømmene burde bestemme kjøpet. Dette er biler som ikke kjøpes etter fornuft, men av hjerte og drømmer ;)

 

Dette er fortsatt knirkefrie biler som er meget godt sammenskrudd. Men selvfølgelig, det finnes rævkjørte biler der ute. Se bort fra de.

 

Den du linket til så ganske pen ut, og hvis du får med en viss garanti på kjøpet hos forhandler bør du være i trygge hender.

 

Dette ble langt, men håper det var noe til hjelp :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C4 er bunnsolide biler. Beklageligvis er ofte S modellene kommet i hendene til uforsiktige ferskinger. Deriblant meg?:p

 

Finner du en S6 med ryddig historikk, god dokumentasjon, og som er i generelt god stand, så har du en bil som varer og du vil muligens ha et feilfritt bilhold(sett bort fra slitedeler). Men blir det noe feil, regn med en del høye delepriser/verkstedregninger.

 

300hk og automat? Lukter havari da automat kassene ikke tåler stort mer enn 240hk. Får chip tilpasset automatgir.

 

Jeg er storfornøyd med mitt kjøp. (V8) Ingen feil på den av noen betydning. Hva slags følelse du sitter igjen etter å ha prøvd/gått bilen i sømmene burde bestemme kjøpet. Dette er biler som ikke kjøpes etter fornuft, men av hjerte og drømmer ;)

 

Dette er fortsatt knirkefrie biler som er meget godt sammenskrudd. Men selvfølgelig, det finnes rævkjørte biler der ute. Se bort fra de.

 

Den du linket til så ganske pen ut, og hvis du får med en viss garanti på kjøpet hos forhandler bør du være i trygge hender.

 

Dette ble langt, men håper det var noe til hjelp :)

 

 

okei, tusen takk for et såppas svar! :)

 

Det med at automatkassa og chip. Såvidt jeg forsto, var bilen importert fra tyskland i 2003, og da tatt inn av bjørnstad bil, som chippet den, så girkassa har holdt rimelig lenge da? men får se hvordan det ligger an etter prøvekjøring.. kommer sikkert ikke til å kjøre den veldig rolig da jeg bare er 18 selv.. :P så må nesten høre meg litt om rundt det der da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha gitt så mye for en S6 varebil med automat+chip som har gått 220k. Har sett den bilen der før og den har vært ute for salg i lang tid nå. Jeg ville ha styrt unna den der.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med automat kassa og chip er det andre som kan svare på her bedre enn meg:) Les også kjøpstips tråden som ligger øverst her.

 

En annen ting å være obs på er forsikring ;) Bør nok ha det på foreldrene, noe jeg har. Også er det ikke alle forsikringsselskap som vil forsikre den engang. Bare å gjøre en ringerunde så finnr man ut av det:)

 

Lykke til med prøvekjøring og evt. kjøp;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med automat kassa og chip er det andre som kan svare på her bedre enn meg:) Les også kjøpstips tråden som ligger øverst her.

 

En annen ting å være obs på er forsikring ;) Bør nok ha det på foreldrene, noe jeg har. Også er det ikke alle forsikringsselskap som vil forsikre den engang. Bare å gjøre en ringerunde så finnr man ut av det:)

 

Lykke til med prøvekjøring og evt. kjøp;)

 

Hm, okei, skal se litt rundt.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel alltids an å få sjekket opp om en 2.2T har samme automatkasse som 4.2. Effektmessig blir det tilnærmet likt, men spørsmålet blir jo momentet som er ved denne chipen til Bjørnstad.

 

Jeg ser ikke 225 000km som langt for disse bilene, tross alt GAMLE biler nå. Derimot kan man jo spørre seg om det er korrekt at brorparten av slike biler nå har ca 225 000km...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel alltids an å få sjekket opp om en 2.2T har samme automatkasse som 4.2. Effektmessig blir det tilnærmet likt, men spørsmålet blir jo momentet som er ved denne chipen til Bjørnstad.

 

Jeg ser ikke 225 000km som langt for disse bilene, tross alt GAMLE biler nå. Derimot kan man jo spørre seg om det er korrekt at brorparten av slike biler nå har ca 225 000km...

 

Hm, ja.. får stikke på EStuning å høre med de kanskje og, om det bli så jeg kjøper..

 

nei, sant det også:p

 

men, ingen som kan fortelle meg om automatkassene? ettersom de ikke skal tåle noe særlig med hester osv ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis automat er et must, er det kanskje like greit å velge 4,2 v8. Automatkassene på disse bilene er ganske kresne og bør ta oljeskift + filter hver 40k. Det er momentet som dreper disse kassene, og hvis du har tenkt å leke deg litt må en ha dette i bakhodet. De chippene jeg har sett øker med 50-110nm på 2.2t, og det er mye trøkk for ei automatkasse da spesielt hvis den har rullet et stykke. Kassene koster i overkant av 30.000 ny og det er mye penger for en gammel bil.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis automat er et must, er det kanskje like greit å velge 4,2 v8. Automatkassene på disse bilene er ganske kresne og bør ta oljeskift + filter hver 40k. Det er momentet som dreper disse kassene, og hvis du har tenkt å leke deg litt må en ha dette i bakhodet. De chippene jeg har sett øker med 50-110nm på 2.2t, og det er mye trøkk for ei automatkasse da spesielt hvis den har rullet et stykke. Kassene koster i overkant av 30.000 ny og det er mye penger for en gammel bil.

 

Neinei, automat er absolutt ikke et must!

det er bare det at det er eneste S6en jeg "gidder" å vurdere å kjøpe, fordi den ikke er mange timer borte osv :P

er vell egentlig lurest å vente til det kommer en som ikke er så langt unna,manuell, og passe bra stand.. men det kribler i fingrene etter noe med mer enn 125 hk :P og noe annet enn S4/S6 er vell egentli ikke et tema sååå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår