Gå til innhold

Elektriske feil Vectra A

Ranger emnet


Christian82

Anbefalte innlegg

Kjæresten sin Vectra A 95 modell har flere elektriske feil enn jeg klarer å holde styr på omtrent.. Kurve/tåkelysene fungerer ikke, de automatiske kjørelysene fungere ikke, lys alarmen som hyler når man glemmer lysene på virker ikke og sentrallåsen virker ikke.. Noen som har vært borti de samme feilene på Vectra? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

mangen bruker sånne feilkodelesere på hjernen ellernoe, usikker på kordan det fungerer og hvor man får tak i det men. kansje det hadde hjelpt deg ett stykke på veien

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten sin Vectra A 95 modell har flere elektriske feil enn jeg klarer å holde styr på omtrent.. Kurve/tåkelysene fungerer ikke, de automatiske kjørelysene fungere ikke, lys alarmen som hyler når man glemmer lysene på virker ikke og sentrallåsen virker ikke.. Noen som har vært borti de samme feilene på Vectra? Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke..

 

Tåkelysene: deffekt bryter eller sikring?

 

Automatiskiske kjørelys: tenker du da på at lysene slår seg på når du starter bilen? isåfall må du bytte et relè som sitter bak sikringene over fotbrønnen.

 

Lys alarmen: Så fremt til at kupèlyset slår seg på når du åpner døra, så må du bytte ut et relè i sikringsboksen (det med luftehull på toppen).

 

Sentrallåsen: Sjekk sikringene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har sjekket alle sikringene, å de var hele alle sammen i fotbrønnen.. Etter å ha gjort dette, så fungerte sentrallåsen en gang. Oppdaget når jeg skrudde på varmetrådene i bakruten at lyset i justeringen for el-vindu skrudde seg på, så det må jo være jordfeil en plass? Kan ikke så mye om bilstrøm, men 220V og oppover kan jeg.. Hvordan går jeg fram for å feilsøke på disse feilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at lyset i bryteren for el-justering av speil skal slå seg på pga at varmen i speilene kommmer på.. De automatiske kjørelysene var det en dårlig lodding på releet som var feilen, så de fungerer som de skal nå. Har feilsøkt litt på kurvetåkelysene i dag, men blir ikke noe klokere av den grunn.. Måler 12V ned til releet mellom de 2 nederste stikkene inn til releet, å går ut fra at det er strømmen inn til releet. Har byttet ut med ett likens rele som går til fløyta å sjekket at releet er i orden, men releet slår ikke inn når jeg trykker inn bryteren til kurvetåkelysene. Sentrallåsen får jeg heller ikke til å fungere, hører det tikker i de andre dørene, akkurat som at den vil låse, men ikke får helt til.. Holder på å bli gal av å leite på alle disse feilene..

Endret av Christian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lys i bryteren i sted, men nnå har jeg hærjet så mye med den at den ikke fungerer.. Tok ut releet og la en binders mellom kontaktene der, å da kom grøftelysene på.. Releet vet jeg er i orden, så da regner jeg med at bryteren er defekt. Skal bestille ny så fort som mulig.. Har prøvd å låse alle dørene men sentrallåsen fungerer fortsatt ikke.. Hører bare litt tikking i dørene, men den vil ikke låse dem forde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren i på førerdøren har 2 funksjoner, en til å tenne lyset og en til å starte lysalarmen.

Deb har 2 pinner i motsetning til de andre med en pinne.

Sjekk styreenheten til sentrallåsen, den ligger bak sparkeplata på passasjersiden.

Skru den ut, ta av lokket på den, manuelt trykk inn ett relè av gangen, da vil den låse selv om styreenheten er defekt. låser den ikke da, er det mest sansynlig at motoren i førerdøra er defekt.

: 94 Opel Omega 2.0i GL :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår