Gå til innhold

Vask om vinteren

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å vaske ca 1 gang i uken på selvvask steder med høytrykksspyler. Noen ganger går det 2 uker eller lengre hvis det er konstant minus grader. Men det jeg sliter med er at høytrykken tar rett og slett ikke all driten. Det jeg har tenkt på er å vaske bilen med høytrykkspyleren og så gå over med en svamp og Meguiars nxt såpe.

 

Er litt redd for såkalte swirls hvis jeg skal begynne å bruke svamp. Tenkte å bruke engangs svamper uten såpe.

 

Har dere noe tips, formening om dette?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den voksen og glanstørken etter hver grovvask, så kan man bare bruke varmtvann og såpe på selvvasken først, så spyle av. Vaska grundig på søndagen og brukte bare såpe og varmtvann og skylling på fredagen. ble så fin som ny :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks og lakkforsegling skal tåle nokre runder med avfetting.

Prickbort er bra, men blir litt dyr i lengden. No har eg kjøpt ein 10 liters dunk med avfetting som skal utblandes. Blir da ikkje mange kronene pr vask.

For å vedlikeholda voks/lakkforsegling, bruker du ein QD av og til.

Denne er bra og drøy: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=16&products_id=38

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt Grime Reaper til no. Den er bra. (blanda 1 del avfetting med 3 deler vann)

Har kjøpt Rapid 9000, men har ikkje testa denne enno)

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=9&zenid=75f97a7557075ea5bf5b8c5c81c5330d

 

Eg har og prickbort. Den er fin mot asfaltflekker og andre ting som vanlig avfetting ikkje liker

http://godkjemi.com/index.php?keyword=prickbort&Search=S%F8k&Itemid=1&option=com_virtuemart&page=shop.browse

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En runde med utblandet Grime Reaper (typ 1:5 holder greit), pluss litt Prickbort, så med HT, da skal bilen være ganske ren, da kan du fyre over med vaskehansken og såpe :)

 

Hvis du brukte 3-steppen til MEG, så har du ikke all verdens av beskyttelse, så heller legge på litt god voks etter hver gang den er helt 100% ren, etterfulgt av en god quickdetailer.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår