Jump to content

Rate this topic


Slayfare
 Share

Recommended Posts

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By AudiA52010
      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Hei! Har en Audi A5 2.0L diesel quattro  fikk problem med den i dag, når jeg starter bilen og tar ut clutchen så rister det VELDIG, rister også når den er i fri, hører det på videoene jeg legger til.  Lurer på om noen kan si noe ut ifra bare dette? Og eventuelt hva som er normalt å betale for å reparere det. 
       
       

      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov IMG_4536.MOV
    • By nimrod81
      Jaja, da skal det kjøpes bruktbil til familie på 4 med 2 unger i tenårene.
       
      Satte følgende kriterier for meg selv:
      1.ikke eldre enn 2016
      2.Maks 380 000 -ish
      3. Km stand topp 80 000 
      4. Fortrinnsvis bensin grunnet en del småkjøring
      5. Krok
      6. 4x4
      Selv ville jeg ha Skoda Octavia, men samboeren insisterer på SUV grunnet bedre oversikt, og sannsynligvis mindreverdighets kompleks:)
       
      Da har det etter nøye sømfaring på nett , blitt silt ut en del kandidater og man står igjen med den folkekjære favoritten Mitsubishi Outlander  PHEV
       
      2019 varianten er hakket for dyr, så går glipp av større og bedre motor, samt bedre rekkevidde. En annen minus er at Mitsubishi "trekker" seg ut , så kanskje ikke like lett å bytte i en "ny modell" om man ønsker det på sikt.
      Et annet problem slik jeg ser det er dette med hybrid, denne har vel knappe 3,5 mil. Med vinterstid og et "eldre" batteri ser jeg for meg at det begynner å bikke under 3 mil og da drasses det rundt på dødvekt. Så da er man avhengig av flittig lading om man skal ha noe utbytte. Klarer vel såvidt frem og tilbake på jobb om jeg er særdeles effektiv. 
      Ikke får jeg noe elbil fordeler heller. Samt enda mer som kan gå galt, med tanke på 2 drivlinjer etc. og mer integrasjon. 
      I mine øyne er det kanskje mer 2020 hybridene og utover som dekker behovene best mtp moderne krav. 
      Ellers er jo ikke akkurat Mitsubishien noe spennende bil å se på innvendig. Men driftsikker og god garanti, samt et stort volum av biler er jo alltids greit .
       
      Mazda CX-5 er et alternativ, både diesel og 192 hk bensin. I mine øyne noe "flottere" interiør, samt virker å være driftsikker samt god og sportslig "kjøreglede" . Kan få greie 2016 og 2017 modeller, 2017 er vel hakket hvassere å se på i mine øyne. Ser jo Diesel fortsatt selger godt, til tross for trussler fra myndighetene. Men som bilselgeren sa, så lenge vi har nordland, Troms og Finnmark vil det alltid være et marked for Diesel biler. 
       
      Hva tenker folk her inne.... Føler ikke forbruket på hybrid bilene er noe voldsomt bedre enn for eks. bensin/diesel. Noe annet å tenke på?
    • By terje steffenakk
      Har problemer med at min clutch pedal mister trykket. Viss jeg pumper så kommer trykket tilbake og jeg kan gire uten problemer. Jeg har luftet både bremser og clutch. Etter jeg har luftet så har jeg trykk i pedalen. Står bilen over natten så må jeg pumpe for og få trykk.Men feilen kommer tilbake. Er det noen som har tips hvordan jeg skal gå frem for å fikse dette problemet..
    • By Sveinemil
      Opplever Vibrasjon svak dure lyd ved lavt turtall på min Rav4 2,2 Diesel,manuell gir. 2010 modell.
      På tomgang, durer/tikker det. Dette forsvinner når clutch tråkkes inn.
      Er det clutch som er slitt eller holder på å havarere?
      Giring fungerer fint ved vanlig kjøring.
      Noen som har opplevd liggende?
       
       
       
    • By Staugen
      Hva kan forårsake at batteriet tappes for strøm? Bilen starter helt fint igjen etter knappe 5 min bruk av batterilader. Ellers starter den også umiddelbart ved bruk av kabler. Når bilen først har fått start, starter den ellers helt fint av seg selv resten av den dagen. Når bilen parkeres for kvelden er batteriet som oftest helt dødt igjen etter kanskje 12 timer +. Kan variere med temperatur om natten sikkert. Batteriet ble kjøpt splitter nytt for 2000 kr i fjorhøst. Under kjøring oppfører bilen seg helt normalt, med unntak av noen sjeldne "rykninger" nå og da. Bilen er en 92 Mitsubishi L300 ( Bensin )
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.