Gå til innhold

Motor gått over 300.000 - hjelp!

Ranger emnet


bmwolsen

Anbefalte innlegg

Har en 320i 95 modell som jeg har hatt i over et år nå. Motoren har til nå gått over 312.000, og alle som påpeker det sier at den har gått mye, og at jeg er heldig siden den fortsatt går. Er dessverre ikke en av de med mye peil, så nå lurte jeg på om det var noen som visste hva de ville gjort i mitt tilfelle. Er det lurt å prøve å selge, bytte motor (hvor mye koster i såfall det) eller kan en motor holde veldig lenge på BMW?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge en motor holder... selvfølgelig har det mye å si hvor gode motorene er, men det er også veldig viktig med vedlikehold og hvordan den er brukt.

Den BMW'n er vel ikke akkurat den typiske søndagsbilen og blir gjerne brukt, populær som ungdomsbil.

 

Når du sier bytte motor, hvis det er et alternativ, så trenger du ikke tenkte på det før du faktisk eventuelt trenger det :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motoren går fint uten ulyder, ikke bruker mer olje enn den skal eller har noen lekkasjer, er det bare å kjøre på :)

300000 er ingenting for en bil hvis den er godt tatt vare på og fint kjørt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't fix it if it ain't broke. Km-stand er bare et tall, og en velholdt motor med 300k på nakken er bedre enn en motor med 150k som har blitt tørrkjørt for olje og pinet.

Hvis du mener at du skal kjøre bilen veldig langt, kan du evt. kjøpe deg en motor som du overhaler for læringens del og setter inn den når den gamle tar kvelden.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant det magnul sier. Merca jeg har nå har gått 265000 og føles nesten som ny. Jeg har også vært borti biler som har vært utslitt etter 100000km, blant annet en caddy som holdt på å dette fra hverandre på 100000, og en corsa som tok kvelden etter 160000. Bykjøring og dårlig vedlikehold tar knekken på biler...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår