Gå til innhold

Skyldig men?

Ranger emnet


zion83

Anbefalte innlegg

Har hatt ett tilfelle på jobb hvor jeg kom borti bilen til en kollega når jeg skulle rygge ut fra parkeringsplassen. Kom altså borti venstre bakdør med min høyre front.

 

Hva har slags krav kan jeg som "skyldig" sette iforhold til reparasjon? Det er her snakk om en Toyota Avensis 98 mod som kollegaen har kjøpt for 25000,-

En reperasjon kan så langt se ut til å koste 12000,- Jeg har da funnet en dør hos huggeren som er som ny, er dette ett alt. jeg har?

 

Ved evt reparasjon kunne jeg også velge å betale han kontant sa han, kan jeg da kreve å se kvittering på utført rep?

 

Idag 7 dager senere får jeg beskjed om at vi må fylle in skademld.skjema å sende det inn til forsikrings selskap så det kan tas en takst av skaden. Også i tilfelle det er annen skade på bilen!

 

Han påstår at dette må tas hos NAF? Ikke hos hvilket som helst bilverksted, stemmer dette?

 

Å reparere en Avensis 98 som har gått nesten 300000km for 12000,- ??? Pluss miste all bonus???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det desverre. Men de fleste verksteder kan taksere..Ikke bare NAF.. NAF har svært liten ekspertise, i forhold til ett merkeverksted.

 

Men en så gammel bil så blir det taksert med brukte deler uansett. For 12k så er det ikke rare greiene en får gjort på ett karroseriverksted idag..

 

Føler med deg, og det er kjipt med bonustap..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ett tilfelle på jobb hvor jeg kom borti bilen til en kollega når jeg skulle rygge ut fra parkeringsplassen. Kom altså borti venstre bakdør med min høyre front.

 

Hva har slags krav kan jeg som "skyldig" sette iforhold til reparasjon? Det er her snakk om en Toyota Avensis 98 mod som kollegaen har kjøpt for 25000,-

En reperasjon kan så langt se ut til å koste 12000,- Jeg har da funnet en dør hos huggeren som er som ny, er dette ett alt. jeg har?

 

Ved evt reparasjon kunne jeg også velge å betale han kontant sa han, kan jeg da kreve å se kvittering på utført rep?

 

Idag 7 dager senere får jeg beskjed om at vi må fylle in skademld.skjema å sende det inn til forsikrings selskap så det kan tas en takst av skaden. Også i tilfelle det er annen skade på bilen!

 

Han påstår at dette må tas hos NAF? Ikke hos hvilket som helst bilverksted, stemmer dette?

 

Å reparere en Avensis 98 som har gått nesten 300000km for 12000,- ??? Pluss miste all bonus???

 

At du syns denne er gammel og ikke verdt stort,betyr vel ikke at du skal slippe og gjøre opp for deg??

Eieren syns kanskje dette er verdens beste bil.

Neste gang kanskje det er din bil som får seg en smell.Ville du da tatt til takke med det du selv foreslår?

 

Sånn er livet når du ikke klarer og unngå å kjøre i andre :)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han kjøre å ta en takst på ett godkjent oppretterverksted, trodde ikke NAF hadde lov til å taksere skader en gang jeg.

 

Så ber du om å få se taksten og hva den er basert på, så kan du be om å få skaffe deler selv og montere den døra evt. , men deet rikke noe han må godta.

Hva bilen kostet i innkjøp, det er faktisk verdi, og om bilen var verd 25, og rep kosta 12, så overstiger det rikrignok ikke dette 60% av bilens verdi, men de vil nok prøve å unngå reparasjon.

 

Evt kan du tilby deg å skifte døra, og noe penger i mellom.

Hhvor mye en person har gitt for en bil, sier ingenting om bilens verdi for den personen, ei heller faktisk verdi.

Hva med bilen din da, skadene på den, eller er den rundbulka.

 

Beklager at jeg er litt frekk, men greier man å kjøre på en bil, så må man regne med å koste reparasjonen, hadde det føltes så mye bedre å betale for skadene om det var en 2008 Lexus?

 

Noe av det mest irriterende for oss bilentusiaster, er folk som tror det er helt greit at vi får en bulk eller ripe på vår 80 talls bil, som ellers er ganske bra, bare for at den er gammel. Mens deres allerede rundbulka 2007-modell er det verre med.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det var en kollega sin bil du tok også er det greit å gjøre det i ordnede former. Dere skal vel jobbe sammen videre å?

 

Dersom dere ikke blir enige dere imellom lar dere forsikringselskapene ta seg av det, så får du heller bare lære av det. Man feiler mye i livet, men det er det vi lærer av å.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok du som må krype, mister.

 

Jeg var borti noe liknende selv, trøkte inn bakdøra på bilen til en kompis, en 90-talls Carina.

Det er helt idiotisk, flaut, og en må bare legge seg skinnflat og prøve å gjøre det beste ut av det.

For min del ble det slik at kompisen fikk 5000,- til en ny brukt bakdør som kosta 250,- eller noe, og jeg beholdt bonusen min. Ei helt grei løsning, spør du meg. Alternativet ville vært samme summen betalt til forsikringsselskapet, PLUSS mista bonus.

Ikke vanskelig å velge da.

 

Skrap sammen de 12000, prøv deg på 10000, behold freden på arbeidsplassen, og ikke minst; behold bonusen din. Drit i forsikringa på slike småtterier, du vil sannsynligvis tape på det i lengden.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ulempe for deg at han tar takst hos NAF. NAF gir lave takster og er veldig tilhengere av brukte deler. Eks: Jeg hadde en dønn strøken Audi S4(ny lakk på hele bilen, nye lamper, byttet nesten alt i understell). Drar til NAF for takst etter at jeg har blitt påkjørt. Får takst på 3700. Drar til et annet verksted og får takst på 9000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår