Antraxh Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Hei, bor i trondheim, På tiller, og nå har jeg hatt 4 av mine biler Stjålt på ca 1 års tid... jeg har selvfølgelig låst dørene, og jeg har alarm på bilene.. men det stopper jo ikke de flinke biltyvene virker det som.... Jeg lurer på om noen vet om noe av sikkerhet som er mere effektivt en Bilalarm? Noe som kan skremme / gi ett Sjokk! ett eller anna? jeg regner med det ikke er låv til å installere noe som gir fra seg strøm, og koble det til rattet :P ? Anyhow, noen som har en eller anna ide som jeg kan gjøre? evt instalere?`:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Eg har eit forslag, men det blir litt dyrt. Bygg garasje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Vet ikke jeg, men funker clamps? http://www.elitesecuritysupplies.com/wheel_clamps.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antraxh Skrevet November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Eg har eit forslag, men det blir litt dyrt. Bygg garasje. har parkeringsplass i en garasje fra før av :p det funker ikke så bra :P Noen sa att jeg kunne koble opp En strømførende vaier rundt rattet, og koble på ett bilbatteri :P det skulle vist gi fra seg ett kick :P men om det er låv eller ikke, det vet jeg ikke noe om :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antraxh Skrevet November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Vet ikke jeg, men funker clamps? http://www.elitesecuritysupplies.com/wheel_clamps.htm Tusen takk :) Jeg har nå bestillt x1 STEERING LOCK 2000 PLUS Clamp x4 P11 Police Wheel Clamp Får no endelig håpe att dette virker, hvis ikke, så flytter jeg senga ute i ParkeringsHuset :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Monter hovedsikringen(e?) et sted i dashen og ta meg deg disse hver gang du parkerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Antraxh Skrevet November 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Monter hovedsikringen(e?) et sted i dashen og ta meg deg disse hver gang du parkerer. Ja, dette kan jeg jo gjøre, å satse på att Tyvene/tyven ikke har med seg slike! xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Hva med å lage en luring som bryter strømmen til bensinpumpen. Enten en bryter eller noe annet som sitter gjemt. Tyven får lys i dashen og nesten start på bilen. Hvis bilen har forgasser vil den starte og så dø ut. På en disel kan en magnet ventil på diselpumpen eller diselrør gjøre trikset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Tusen takk :) Jeg har nå bestillt x1 STEERING LOCK 2000 PLUS Clamp x4 P11 Police Wheel Clamp Får no endelig håpe att dette virker, hvis ikke, så flytter jeg senga ute i ParkeringsHuset :p Blir litt jobb da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Alarm med sms varsling? Webcam montert i bilen? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 En ekstremt høy alarm som ikke stopper å går på et skjult batteri. Stapp bilen med masse slike som du modifiserer til å ule ustoppelig om noen prøver på noe. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4009 Kan kanskje være litt avansert, men bør da gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Kva med ein liten chipp elle noko til å spore bilen med, bare gjem det på ein lure plass sånn at tyvene ikkje finner det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Ja noe utstyr som sender ut hvor den er, via GPS eller hvordan det en funker bør være det perfekte, og er garantert verd inviseringen om folk stjeler bilen din såpass ofte. Men, ikke legg utstyret synlig, sørg for at det er online hele tiden uansett om strøm er på eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Problemet med alt dette, er vel at du fremdeles vil få innbrudd i bilen. Dette medfører kostnader uansette om bilen blir borte eller ikke. Det råeste jeg har hørt om av tyverisikring er følgende: Kabler ble dratt fra coilen til små metallplater under setetrekket sammen med noen tilsvarende fra jord. Dette ble sikret med en bryter som eier måtte huske å slå av, ellers fikk han brent ræva si når han startet bilen. Hører med til historien at bilen ikke ble forsøkt stjålet, men eier fikk brannsår etter å ha glemt det han ikke måtte glemme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Det beste er vel å flytte fra Tiller til en mer rolig del av byen. Koster litt og er ganske dramatisk, men det hjelper. Enkelte deler av Trondheim er mye mer belastet av slikt tull (innbrudd, tyveri, pøbelstreker etc) enn andre. Disse "clampene" du har bestilt har jeg liten tro på. Fifth Gear har testet disse, og så og si alle kunne fjernes av en litt smart biltyv på under 1 minutt. Hvis du står i en av disse fellesgarasjene på Tiller, så betyr jo det bare at tyven(e) får mer arbeidsro hvis de slår til om natten. Står du på gateplan, vil kanskje flere naboer bli oppmerksomme på at alarmen går når et nytt innbrudd/tyveri skjer. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg