Gå til innhold

Rådebank på t5? vanlig? har stygg lyd

Ranger emnet


PVNYHUS

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Dette skjedde med meg og på min v70 R, trodde og det var ventil løftere,så eg skiftet alle 20.Viste vel egentlig at det var rådene som var bøyde,men ville vel egentlig ikkje godta det og innrømme det hehe.Men uansett så gjekk hvertfall motoren stillere etter eg skiftet løfterene,så da var det mye tydligere at lyden kom fra bunndelen.Så da var det berre til og demontere og overhale.I mitt tilfelle så var det 3 stk veivstaker som var bøyd.er stygt redd for at dette og har skjedd deg uten at eg har hørt lyden ifra motoren din.Men har du bøyde veivstaker,så vil du og se dette ved en komp test,eller at du måler stempel høyden ner i tennplugg hullene med skyvelær.Me får håpe på det beste her da:race

F... jeg har fått en stygg lyd i t5`n.

Trodde først det var ventil løftere så jeg tok opp og bytta 14 stk. fikk det sammen i dag og var skikkelig klar for og kjøre go bilen igjen!!

Men nei da, klakke lyden var der enda...

er det noe annet enn rådebank det kan være? er ikke noe kjent med disse 5er motora. gi meg ei rødblokk:)

 

Noen som har noe ide?

hva koster rådelager??

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er det ganske vanlig med rådebank i disse motorene. Hva det skyldes er uvisst. Mulig det kommer av mye ladetrykk/stygg kjøring + lite/dårlig olje.

 

Skal vi våge den påstanden at det ikke er vanlig med rådebank på hvitmotorer med nok olje og originalt ladetrykk?

 

Jeg tør vedde hatten min på at historiene vi leser om over her har skjedd som en følge av motorvoldtekt, ikke konstruksjonssvakheter...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi våge den påstanden at det ikke er vanlig med rådebank på hvitmotorer med nok olje og originalt ladetrykk?

 

Jeg tør vedde hatten min på at historiene vi leser om over her har skjedd som en følge av motorvoldtekt, ikke konstruksjonssvakheter...

 

Kan være enig der, men kommer over motorer til salgs med rådebank rett som det er, orginal som trimmet. Historien bak er derimot ukjent. Men det virker som om det er det som er gjengangerfeilen sammen med skjeve/knekte råder. At feilen kommer ved vanlig kjøring og normalt vedlikehold tror jeg er heller sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de orginale rådene er svake,er det ikkje tvil om.Bøyde mine med et ladetrykk på 1.0 bar (orginalt 0.85 bar) på høyt turtall.Dette var med den orginale turboen 18T.Det kan være at rådene blir svekket over tid hver gang du passerer smerte grensen på 1.2 bar.Så at de tåler mindre trykk for og bøye de.

Har ofte hørt om de som har bøyd rådene på et turtall på 2500-3000 omdr, pga trykket kommer altfor tidligt.Dette spessielt med 18T og 19T turboen.Ingen vits i og montere orginale råder igjen vist de er fucked.Da er det anbefalt med h-profil råder:race

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi våge den påstanden at det ikke er vanlig med rådebank på hvitmotorer med nok olje og originalt ladetrykk?

 

Jeg tør vedde hatten min på at historiene vi leser om over her har skjedd som en følge av motorvoldtekt, ikke konstruksjonssvakheter...

 

nå har jeg 2.5 10v uten turbo den har gått 380 og 40 på nesten full gass den fikk en grusom tikke lyd. mange som har greie på det mente det var ventil løftere men nå stikker da ene råden ut av blokka. lyden var helt lik i ca 4 uker men når det kom nye rally is hjul på bilen så smalt det!så nå har jeg bare 4 cyl 850 . men den starter og går. bruker``litt``olje men hehe

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg 2.5 10v uten turbo den har gått 380 og 40 på nesten full gass den fikk en grusom tikke lyd. mange som har greie på det mente det var ventil løftere men nå stikker da ene råden ut av blokka. lyden var helt lik i ca 4 uker men når det kom nye rally is hjul på bilen så smalt det!så nå har jeg bare 4 cyl 850 . men den starter og går. bruker``litt``olje men hehe

 

Som sagt: Motorvoldtekt!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår