Gå til innhold

Ekstralys på forrester

Ranger emnet


OddiS

Anbefalte innlegg

Jeg har en subaru forrester 98 modell (ikke turbo) som jeg tenkte å få satt på litt ekstralys. Noen som veit hvordan jeg skal koble dette? Har hørt rykter om at dette kan være gankse sært på denne bilen nemlig.

 

Jeg tenker også videre å koble på noen små litt sterkere lamper, som ekstra ryggelys på denne bilen, trenger tips til dette også.

 

Noen som gidder å mekke noen enkle koblings-skjemaer, og sende over, eller fortelle hvordan jeg skal gjøre dette?

 

Sier takk allerede nå jeg :)

Morgenstund er tull i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en subaru forrester 98 modell (ikke turbo) som jeg tenkte å få satt på litt ekstralys. Noen som veit hvordan jeg skal koble dette? Har hørt rykter om at dette kan være gankse sært på denne bilen nemlig.

 

Jeg tenker også videre å koble på noen små litt sterkere lamper, som ekstra ryggelys på denne bilen, trenger tips til dette også.

 

Noen som gidder å mekke noen enkle koblings-skjemaer, og sende over, eller fortelle hvordan jeg skal gjøre dette?

 

Sier takk allerede nå jeg :)

 

Ingen som kan noe om dette?

Morgenstund er tull i grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblingsskjemaekstralys.jpg

Den firkanta kladden er relèet, den med tre stikk er H4-stikket.

Til pluss, bruk 4 mm2, bruk 2.5 mm2 fra relè til hver av lampene, samme på jord til lampene, 15A sikring om du bruker lovlige pære, 20A om du bruker 100W, ledningsnettet er dimensjonert for 100W godt og vel.

Til resten kan du bruke 0,75 mm2, skal du ha bryter må du legge det på en av ledningene mellom H4-kontakt og relè(86 eller 85).

 

Til ryggelys kobler du egentlig likt, bare at du kobler de på H4-pæra til ryggelyspæra istedet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår