Corvette_ Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Noen som veit hva som er forskjell mellom 940 turbo og 940 LT(lavtrykksturbo) motormessig? Siter 04 Volvo S80 D5 10 Volvo FH 540 6*2 Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Wastegaten er innstilt på et lavere trykk, og muligens forskjell på ecu/program og dyser. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corvette_ Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 ikke så lett å bygge om fra LT til Ht da med andre ord? Siter 04 Volvo S80 D5 10 Volvo FH 540 6*2 Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 bsrab.se leverer chip opp til 205hk, så det er ikke vanskelig å få samme effekt og mer:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Originally posted by Corvette_ Noen som veit hva som er forskjell mellom 940 turbo og 940 LT(lavtrykksturbo) motormessig? Børsene heter B230FT - høytrykk 165hk ell.no og B230FK lavtrykk på 100ognoenhester... FT vet jeg ikke, men FK er et midtstuggubikkje(les: Mitshubishi;) aggregat. Tror jeg da. Som DaButcher peker på støtt bør man kjøpe nyere enn >1995 for da er botningen forsterket... Mere KAN jeg ikke så... talas... mvh Trond Viggo c",) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Forskjellen er wastegaten og programvaren i styreenhetene. I praksis er det bare å skru opp trykket litt for å få samme effekt i FK'n som i FT motoren;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Forskjellen er ikke Wastegaten, men TURBOEN. Sitter en mindre og "lettere" turbo i FK(LTT) motoren, som får opp turbotrykket fortere, derfor lavtrykksturbo... Det er klart at man har forskjellig WG på Forskjellig turbo. Programmvaren er også satt for tidligere turbotrykk. Kjøp en turbo fra 940 Turbo sett på 940 LTT og programer om programvaren og du har fått en annen bil....... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by 745TiC Forskjellen er ikke Wastegaten, men TURBOEN. Sitter en mindre og "lettere" turbo i FK(LTT) motoren, som får opp turbotrykket fortere, derfor lavtrykksturbo... Det er klart at man har forskjellig WG på Forskjellig turbo. Programmvaren er også satt for tidligere turbotrykk. Kjøp en turbo fra 940 Turbo sett på 940 LTT og programer om programvaren og du har fått en annen bil....... Neeeeeeeei, det er samme turbo. Utenom på noen tidligere utgaver av 230ft som hadde Garret aggregat. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Skody Børsene heter B230FT - høytrykk 165hk ell.no og B230FK lavtrykk på 100ognoenhester... FT vet jeg ikke, men FK er et midtstuggubikkje(les: Mitshubishi;) aggregat. Tror jeg da. Som DaButcher peker på støtt bør man kjøpe nyere enn >1995 for da er botningen forsterket... Mere KAN jeg ikke så... talas... mvh Trond Viggo c",) Har aldrig sett noe forskjell på deler i en 95 mod eller feks 92,94 Den "nye" blokka kom vel i 91,denne har oljekanalene til underspyliga på høyre side med det er ikke maskinert inne i blokka til å montere dette.(altså ikke underspyling) De tidligste motorene med underspyling jeg har sett er sent 1993. Motorer eldre enn 91=gammle typen blokk.MEN den finnes også med de sterkere rådene som nyere motorer har,tror de kom i 89..Jeg mener også å ha sett nye typen veiva i ei blokk av gammle typen,mulig den kom samtidig som rådene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by nissan s13 Neeeeeeeei, det er samme turbo. Utenom på noen tidligere utgaver av 230ft som hadde Garret aggregat. Jepp.b230ft ca1990/91 fram til 94 har garret t25. I 93/94 så kom b230fk og da fikk også b230ft mitsubishi 13c turbo.. Eldre b230ft har vel garret t03,(samme som et) men var vannavkjølt ifra 87/88? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 ang turbo 13c(ft) og 13c(fk) så er eneste forskjell at wastegaten på en fk ikke er justerbar og på en ft er det vanelig justering på staget til wg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 min far har en 940 2.3 LT den er orginalt 135 HK, men justerte litt på når den skulle slå inn, fikk jernteppe når jeg sitter å skriver nå så husker ikke hva spjeldet heter, så får den vel litt mer 150-160 elrn.. god gjetting. har hørt at den kan chippes til 225 uten å gjøre noe mer med den. jeg har stått å sett i 2 orginale 940'er en med turbo og en med LT,, må inndrømme at jeg så ikke akkurat den store forskjellen (de stod ikke vedsidenav hverandre så skal ikke si for sikkert) :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.