FirstPrice Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Hei. Skulle ta av bånnpluggen på motoren min, å selvfølgelig har den vært der såpass lenge, at gjengene sannsynligvis røyk. Hvordan kan jeg lettest mulig få ut den? Bytte bånnpanne, eller bruke et lurt verktøy for sånne små problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Står pluggen fast i hullet mener du? Slik at du ikke får skrudd den verken inn eller ut? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Ja, det stemmer. Gjengene er av, å bolten går rundt å rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Få dratt den ut med litt god gammaldags kraft, eller bare borre opp. Og når den er ute, må du sette inn en overdimm. Eller så er vel en ny bunnpanne neste alternativ etter hva jeg kjem på i hjernebarken Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 På hvilken måte er dette luksus problem ? Eller mener du ironisk ? Borre ut, eller brukt kraft hadde jeg også valgt. Men kan være litt skummelt å bruke for mye makt :S Edit: Sarping jo ! Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Er bunnpanna i stål eller aluminium? Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Ottesen skrev: På hvilken måte er dette luksus problem ? Eller mener du ironisk ? Borre ut, eller brukt kraft hadde jeg også valgt. Men kan være litt skummelt å bruke for mye makt :S Edit: Sarping jo ! hmm. Skruen er helt inne, så det går ikke å sette den i press med et skrujern heller. Hvordan makt dere mener da, vet jeg ikke. Jada, er sarping! hehe.. Er en E30 med M20 motor, så skal ikke si noe sikkert, men tror det er stål. Tatt av turbo og innsuget, så får heise litt på motor, da traversen er i veien for å ta av bunnpanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 hmm, om det er stål eller alu skulle jeg visst, men noe sier meg det er stål:S det jeg ville gjort er og dratt den ut med icegrip tang, og borra, gjenga med overdim. eller bare kjøpe ny bunnpanne.. koster ikke mye viss du sjekker http://www.bimmers.no eller koed.no Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Hvis den er tung som fy er det sikkert i stål. Alu veier ca 1/3 av stål. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Om jeg hadde fått tatt ut bunnpanna, så kunne jeg kjent på vekta ja, helt riktig = ) Blir å ta ut bånnpanna og flekke den ut, for så få en ny bånnpanne eller gjenge opp. M20 bånnpanne er jo ikke akkurat dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 (endret) Redigerer da jeg tok feil, er alu på e30, mens det er stål på e21. Endret November 25, 2009 av Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_SilverSurfer Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 alu bånnpanne på de der Siter Shit can happen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berndtsson Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Aluminiumsbånnpanne på m20 ja:smilbmw: Siter 86 BMW e30 89 MB 190 - isbil x 79 Ascona B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet November 28, 2009 Rapporter Share Skrevet November 28, 2009 Hva med å suge ut olja igjennom peilehullet? Da slipper du å kjøpe ny bunnplugg\bunnpanne og det koster bare ca 150kr. Slipper også alt sølet ;) Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Fra Biltema: http://www.biltema.no/Bil---MC1/Verktoy--Autoshop-utstyr/Olje--Fett/Omgjengingssett-oljeplugg/ Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.