boXer Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Noen som har noen bra triks for å få løsnet boltene mine. Har noen bolter som sitter i eksosmanifolden som har sitti der i 27år sikkert, og har nok rustet fast litt. Boltene er nå gode å runde etter forsøk på å få de ut med hjelp av 5-56 og varme etc. Har ikke tilgang på noe sveiseapparat, så lurte på å bare kutte i bolthode og prøve med en stor flattrekker på noe vis. Bedre ideer før jeg prøver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Pusse den litt rektangulær med vinkelsliper (med kutteskive eller helt ny pusseskive, sånn at du får rette kanter og ikke bare pusser den buet liksom..) og bruke en kraftig sveisetang som du setter til som bare f... Store sjangser for at du knekker av bolten på sånn gamle ruste grenrør også..! :( Ps. la den stå å gå en stund før du begynner å bryte på driten sånn at det er godt og varmt.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Originally posted by Larson Pusse den litt rektangulær med vinkelsliper (med kutteskive eller helt ny pusseskive, sånn at du får rette kanter og ikke bare pusser den buet liksom..) og bruke en kraftig sveisetang som du setter til som bare f... Store sjangser for at du knekker av bolten på sånn gamle ruste grenrør også..! :( Ps. la den stå å gå en stund før du begynner å bryte på driten sånn at det er godt og varmt.. Mens du prøver å løsne bolten, kan du brukke en hammer og slå kraftig på bolten, sjokket kan gjøre så bolten løsner. (om du har plass) T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Jeg slet med det samme. Jeg formet den med vinkelsliperen og så slo jeg en pipe med "presspasning" på. Dette fungerte utmerket. Men er nok stor sjangse for at bolten knekker når den er så gammel. Men varme og et skikkelig sjokk pleier å gjøre underverker ;) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Fil/skjær den på den ene siden, slik at du får et hakk der. Bruk så meisel og hammer og "slå" den rundt... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Får vel bare kappe til bolten ja. Da knekker den garantert :rolleyes: Like greit å la dritten stå trur jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 kommer du til med mutterklyver er det et verdig alternativ. eventuelt en kvass meisel.. -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Kanskje smelle på litt rustfjerner (CRC-et-eller-anna hvis jeg ikke husker feil) hvis du tør? kanskje litt cola ? (fordrer at du har et varmt sted å drive på. Det kan gjøre underverker .... Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Varm den opp til rødglødende og la den kjøle seg av skikkelig endel ganger. Så sprayer du godt med tynn olje olje og prøver forsiktig å "vrikke" skruen løs, evt. bruke en muttertrekker med slag. Drar du hardt til første gangen vil den ofte knekke. Ved å vrikke på den lager du større og større "frirom" som du fyller med olje, og tilslutt så kan du være heldig som får den av. Noen skruer er et rent helvette å knekke........kan bli dyrt! Ikke bruk mutterkløver hvis du vil beholde gjenger på selve skruen. De blir garantert ødelagt. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg