Gå til innhold

2.5 TD mister ladetrykk

Ranger emnet


Grimmi

Anbefalte innlegg

Nå er motoren ute av bilen. Og en annen på vei inn. Så er ikke noe tema lengre. Men var nok fordi kjeden var strekt og tenning feil på min. Hadde også gjennomslag i motoren. Gått ett år på 1,7 bars ladetrykk nå.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hva jeg snakker om.

Det fins en pop-off ventil som sitter somregel rett ved innsuget.

Den må i de fleste tilfeller fysisk lukkes igjen.

Men noen ganger ligger den bare å åpner som den skal, org stilt inn fra fabrikk.

 

Noen Pajeroer sliter med dette, bla en kompis sin.

Den lada oppimot 1,2bar før du plutselig bare hørte psssjj også ble den liggende på 0,5-0,6 helt til man slapp gassen og trødde på nytt.. Da sveiste vi bare igjen den pop-off`en og ingen problem etter det.

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dobbeltmasse svinghjulet som var problemet. Ga seg på høyre turtal og til slutt så tok det ikke tak i det hele tatt. Så ble tatt en nødløsning og sveisa det gamle. Og det funker helt topp. Og det hjalp bra med annen motor og.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Var dobbeltmasse svinghjulet som var problemet. Ga seg på høyre turtal og til slutt så tok det ikke tak i det hele tatt. Så ble tatt en nødløsning og sveisa det gamle. Og det funker helt topp. Og det hjalp bra med annen motor og.

 

hvor finner jeg dobbeltmasse svinghjulet? plages med at min opega 25td gir sæ på 4000 omdr lurer på om det er det samme til meg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår