tveiten motorsport Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 hei jeg lurerpå hva alt som må gjøres for og sett et motor inn i 940 med fb. med tanke lednigs nett og sånnt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Ville tro konvertering til FT måtte vært bedre, eller bruke ET motor, men konvertere til FT-sprut, da ledningsnettet ditt er mer eller mindre kompatibelt med FT, ET må du da skifte ledningsnett. Sikkert noen med litt mer inngående peil på dette kan utale seg mere... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Er ikke store problemet dette. du trenger Drivstoffhjærne og Tenningshjærne fra ft. formotstand til dyser må loddes inn. meget enkel sak. du bruker det ledningsnettet du har i bilen fra før. Finnes 100 vis av tråder om dette. søk etter ombygging F til FT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Er ikke store problemet dette. du trenger Drivstoffhjærne og Tenningshjærne fra ft. formotstand til dyser må loddes inn. meget enkel sak. du bruker det ledningsnettet du har i bilen fra før. Finnes 100 vis av tråder om dette. søk etter ombygging F til FT. er en b230 et fra 740 88 mod. er det LH 2,4 sprut på dem okså eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 er en b230 et fra 740 88 mod. er det LH 2,4 sprut på dem okså eller? Nei er motronic men du kan helt fint bruke lh 2,4 på den fordet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Du får ikke godkjent b230et med motronic sprut i 940 uansett, pga krav til utslipp. Du må med andre ord bruke ledningsnettet du har i bilen (noe som egentlig bare er en kjempestor fordel). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 er en b230 et fra 740 88 mod. er det LH 2,4 sprut på dem okså eller? ET fra 88 har LH2.2 det er bare å hive i kobber returen. LH2.4 er veien å gå. for å få ET til å fungere i 940 så tar du av alle føler og sensorer på FB`n og setter dem over på ET`n. så kobler du bare på kontaktene der de passer. vanskelig å gjøre dette feil om du merker hvert stikket og kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 ET har aldri hatt noe annet enn motronic. FT, derimot, kom med lh2.2 i '89. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 nei klart at ikke ET har kommet med LH E er jo trossalt beskrivelsen for hvilken gasser/innsprut det er. my bad. tenkte ikke så langt. det jeg mente var at i -88 fikk orginale volvo turbobiler LH.2.2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 da må jeg ha taki hjerne og dyser da fre en b230 ft vis jeg flytter over alt fra fb el? kan jeg bruke dysene fra fb motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Nei du må bruke dysene fra et motoren og du må lodde inn formotstand til dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Nei du må bruke dysene fra et motoren og du må lodde inn formotstand til dysene. åssen motstand må lodes inn der? men jeg må vel ha hjerne og luft mengde måler fra ft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 loddinga av formotstanden til dysene står ganske bra forklart i guiden som ligger under 200-serien. Du må ha bensin og tenningshjerne fra en bil med FK/FT. Luftmassemåleren du har fra før kan brukes. Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg