Gå til innhold

Utsette omregistrering av '98-modell til 2010

Ranger emnet


cecolon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å kjøpe en Octavia '98, som vil bli betraktelig billigere å omregistrere til nyåret.

 

Har jeg forstått det rett, vil man få beskjed om å betale omregistrering med 2 ukers frist. Gjør man ikke det, kommer det purring med nye 2 ukers frist. Hvis det da har rukket å bli 2010, kan man få korrigert avgiften til å gjelde 2010-satsene.

 

Jeg ringte Tollvesenet i dag og fikk dette bekreftet til en viss grad, men hun jeg snakket med snakket litt gebrokkent.

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg var ganske heldig, ho var rimeelig treig med å betale omreg. avgift, og når ho skulle btale den så hadde den gått ned fra 6-7 lapper til 1400 pga. årsskifte, så om du er rimelig treig, så bør du kunne spare litt penger på det, det har funka før.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her tidligere på forumet, som omregistrerte bilen sin hver 2. uke mellom seg sjøl, og diverse familiemedlemmer, helt til avgiften hadde gått ned. Er ikke noe problem det :)

 

Og for dere som synes omreg på bil er dyrt, BILLIGSTE omregistreringen på lastebil er 12.000,- :redxpoke

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte faktisk Tollvesenet og fikk det bekreftet! Har dessverre ingen skriftlig bevis på dette, kanskje noen kan ta initiativ til å sende mail?

 

Men..

 

Hva med å ta initiativ selv? Det er jo faktisk du som lurer på dette..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her tidligere på forumet, som omregistrerte bilen sin hver 2. uke mellom seg sjøl, og diverse familiemedlemmer, helt til avgiften hadde gått ned. Er ikke noe problem det :)

 

Og for dere som synes omreg på bil er dyrt, BILLIGSTE omregistreringen på lastebil er 12.000,- :redxpoke

 

Jeg gjorde dette, hver 3. uke ca, for seint for første betaling, men for tidlig for avskiltingsbegjæring, dreiv med dette i ca 2 måneder for å få ned avgifta, men man bør være 3 stykker som bytter imellom samt send brevet om omregistreringa rundt om kring til forskjellige trafikkstasjoner i Norge, så er det mindre sjangs for at folka på BT får øye på deg..

 

Vet dog ikke om dette er lovlig eller ikke da :rules:

 

Men det funka på 2 biler her i gården :thumb

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at det skaper masse ekstraarbeid, kan ses på som snylting på fellesskapet og helt sikkert er mislikt hos Tollvesenet, men så lenge det ikke finnes lover mot det, er det vel lovlig :thumb

 

Vil tro det kan skape en del irritasjon ja :p hehe

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår