Christian82 Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Har byttet termostat på fruen sin Vectra A, å har latt bilen stå å bakke å bakke med lokket av å fylt på frostveske etterhvert.. Men når jeg sitter inni bilen når den bakker, så hører man godt at det "surkler" i kjøleslangene. Regner med at jeg ikke har fått ut all luften av systemet. Hvordan går man fram for å få vekk ut all luft fra kjølesystemet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 eg ha tømt kjølesystemet 100% iallefall to gonga, ha berre fylt på når bilen står på beint underlag, tut og kjør. kan prøve å knipe på slangane med loket av, viss du løsna en slange kjeme de sikkert berre rein kjøleæske ut.. har du etterfylt etter at den har gått seg varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Hmm. Prøv å still bilen med fronten opp i en motbakke,skru av lokket på ekspansjontanken,klem på kjøleslangene og fyll ekspansjonstanken helt full. Klem forsiktig på slangene og se om det forsvinner kjølevæske. Du kan også prøve å ruse motoren litt. Husk å ha varmeapparatet på og varm motor. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2010 Har byttet toppankning, vannpumpe å termostat på Vectraen, å motortempen på bilen er helt fin.. Men tror varmeregisteret er tett, for jeg får ikke varme i varmeapparatet.. Skal tømme kjøleanlegget helt nå å ta en skikkelig rens på den, men hvordan får jeg tømt anlegget 100%? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet Februar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Har tømt kjøleanlegget i dag, kjørt rens på det å blåst trykkluft gjennom systemet å gjennom varmeregisteret.. Nå er det varme i bilen, så kan virke som at varmeregisteret har vært tett.. Alt virker til å fungere nå, selv om man ikke skal ta noen gleder på forskudd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sismari Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Hvordan gjorde du dette? Har en Astra som jeg tror er tett. Varmapparatet virker ikke. Har skiftet termostat. Trenger hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian82 Skrevet November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Sitter 2 store svarte vannslanger bak motoren som går inn i kupeen.. Tøk løs begge de 2 å spylte skikkelig gjennom med en hageslange.. Så kjørte jeg radiatorrens på hele systemet å gjorde det samme en gang til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg