go_fast Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 jeg har hatt problemet med tikking i motoren en stund nå. det var endel koksing i motoren, så nå har jeg renset motoren med omega sin motorrens 2 ganger, men problemet er der enda. den blir skikkelig ille når motoren en skikkelig varm. får melding om lavt oljetrykk. trodde det var tette oljekanaler, men det var det altså ikke. er det noen her som har tips.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 hvilken olje bruker du? Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 hvis du får feilmld lavt oljetrykk kan det være pumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 Ja, ville sjekka pumpa, og hvertfall ikke brukt bilen! Kan ikke lavt oljetrykk føre til rådebank? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet November 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 bruker shell helsyntetisk 5-40.. har tenkt litt på det, og tror kanskje at den olja blir litt i tynneste laget, og at pumpa ikke klarer å få olja opp i toppen. snakket med et verksted i dag, og de lurte på om det beste var å få tak i en annen motor. syns vel kanskje det var å ta litt mye i. er det noen her som vet sånn ca hva det vil koste å skifte oljepumpa?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet November 13, 2009 Rapporter Share Skrevet November 13, 2009 på vintern er det jo en fordel med noe tynnere olje enn sommer. men VAG skal vel ha 5w30 året rundt da.. olja blir tykkere på vintern .dermed blir det vanskeligere for pumpa å få olja rundt i motoren .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 14, 2009 Rapporter Share Skrevet November 14, 2009 Tett oljesil. :) Der har du straffa de for å kjøre longlife intervall. De motorene der tåler ikke det! Når skal folk lære? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Tett oljesil. :) Der har du straffa de for å kjøre longlife intervall. De motorene der tåler ikke det! Når skal folk lære? Når skal Volkswagen slutte med longlife intervaller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 faen gutta..... dritings eller. longlife. tror dere jeg er amatør eller. jeg driver da ikke med noen longlife intervaller. det er forrige eier som har hatt på olje som ligner på søppel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 kan være den ventilen som sitter etter oljepumpen. er jo den som regulerer oljetrykket å ikke olje pumpa. jeg ville sjekket denne iallefall. kan jo hende at denne sitter litt. Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go_fast Skrevet November 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 eakk... det var et godt tips.. vet du om det er mye jobb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vag 3 diesel purke Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 det vet jeg ikke... men kan vel ikke være så vrient regner jeg med. du kan jo høre med et vw verksted om det er mye jobb. å hvor den sitter så er du jo godt på vei :) Siter golf 3 tdk:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg