Gå til innhold

Vurderer kjøp av Focus


sigurd90

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en Focus 1.6l, 2000 +/- mod. Sittet mye på finn.no og funnet ut at dette virker som en grei bil. Har 50-60k å bruke, burde greie å få en bil i god stand for denne summen? Hva burde jeg se etter før et eventuelt kjøp? Noen kjente feil på disse? Spesielle steder de ruster etc.? Håper noen kan, og tar seg tid til å svare på spørsmålene mine.

Sigurd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre kommet litt rust på noen. Kan begynne med å sjekke innsiden av dører og panser/luker. Fugemassen løsner. Men de fleste har vel fått dette utbedret. Ellers bakkant på kanaler og rundt håndtaket på bakluka.

 

Og hvis ABS lyser så kjøp en annen bil. Har skifta en del pumper, de er vanskelig å skaffe brukt, og koster 20+ ny

 

Ellers er det fryd og gammen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To vanlige feil som både jeg og en kompis har hatt på våre biler er at speedometet ramler ut og at sentralåsen på førerdøren slutter å fungere.

 

Førstnevnte er pga dårlig hastighetsensor i girkassa og ikke spesielt dyrt eller vanskelig å ordne. Sistnevnte er vistnok pga fukt i døren/låsekassa, det sa de hvertfall på et Ford verksted jeg snakket med. Jeg løste det med å ettermontere fjernstyring til sentralåsen

Teori er når du vet alt, men ingen ting fungerer. Praksis er når alt fungerer, men du vet ikke hvorfor. Jeg kombinerer teori og praksis, så hos meg fungerer ingenting og jeg vet ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kommer muligens til å prøve å få solgt min 1,6 sedan (Ghia) i løpet av vinteren, hvis jeg bare klarer å få bestemt meg for ting.

 

Riktignok en 99-modell, men grådig pent brukt: 2 eiere (1 eldre dame, og så meg de siste 2 1/2 åra), 79 000 km, knapt vinterkjørt. Dørene er byttet nettopp pga. rustproblemet som er nevnt over. Bare å ta kontakt hvis du er interessert, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr fått en forkjærlighet for broom.no's bruktbilguide og siterer derfor:

 

Du bør sjekke at dørlåsmekanismen er i orden, da det er en del feil med disse. På bensinbilene hender det at coilen blir defekt. Da fusker bilen og det ender ofte med at katalysatoren går føyken i samme slengen. På bensinbilene er defekt tanksender en veldig vanlig feil. Vannlekkasje inn i bilen kan også forekomme. Det skyldes nesten alltid at pollenfilteret har vært skiftet og at torpedodekselet ikke har kommet skikkelig på plass etter dette. Også Focus kan ha til dels omfattende rustskader på alle dører/bakluke. Sjekk nøye med en forhandler før du kjøper.

 

http://www.tv2underholdning.no/broom/ford/focus/1998-2004/

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår