Gå til innhold

Golf 1 Cab

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Nå har jeg nettopp kjøpt meg en Golf cabriolet 1989 modell. Pen og se på, men problemer under panseret. Prøvde og finne feilen med hvorfor den kun gikk på 600rpm på tomgang, og hadde en tendens til å hoppe. Når jeg starter den så jobber den ujavnt, alt fra 0-600rpm. Den dauer når jeg kjører og sånt. når den blir varm. Når jeg skifter gir, og trår inn clutchen. Er veldig irriterende når den holder på sånn..

 

Har sjekket om fordelerlokk og rotor, det ble byttet og tennings rekkefølgen er riktig 1-3-4-2. og rotoren står ved nr 1, men ikke alltid(!!) noe jeg syns virker rart. fordeleren er byttet også.

 

Og åpnet for å se o fordeleren som er av type Piersburg(?) kjente jo en sterk lukt av bensin, og tenker jo den kan ha druknet. men hadde ikke det her problemet i går, for da klarte den og starte og gå. mens nå er den helt dø!?

 

vet ikke om det er noen her som kan svare på det, men håper vell litt på det.. istedenfor å sende bilen inn på verksted.

 

Har bilen gående som et prosjekt/bruksbil. Så blir i en form av prosjekt tråd det her. Bilen er pent eksteriørt, lakkert i lexus blå og det sitter Borbet A 16" felger 7,5" breie forann og 9" breie bak,

 

Interiør er det kjedelig, standard grått, dørtrekk er bygd om for tilpassing av høytalere, men skal få byttet til skinninteriør om det er mulig og skaffe, veit det er vanskelig og finne. men det trengs, og evnt bytte cabriolet'n på den.

 

Lurer også på hvor man kan få tak i en ny cabriolet? for sliter med vann inn ved rutene. Er ikke helt tett. Og det blir vått om bilen står ute i regnet. Noen som har noen ideer på det der, evnt noen gummipakninger man kan bruke eller noe sånt? :)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golfcabbenferdig004.jpgw2048.png

 

golfcabbenferdig016.jpgw2048.png

 

golfcabbenferdig008.jpgw1536.png

 

golfcabbenferdig017.jpgw2048.png

 

Nå har jeg fått lastet opp bilder, bilen er pen og se på. Men sliter med motoren bare. Sett over tenningsystemet, og fant ut den ikke får bensin, men hele ledningsnettet er jo rot(?!) Så da har jeg bestilit ny mekanisk drivstoff pumpe, og fant en drøy prisforskjell fra Mekonomen og Vw forhandleren i Moss. Hos Vw i Moss skulle de ha 1964 kr, da uten Moms. Hos Mekonomen skulle de ha 406 kr INK. Det er en vell drøy prisforskjell og! Så håper å få den til og gå snart, Så slipper den og stå dønn stille iallfall.

Endret av greger1987

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett over mer av motor rommet, og det er bare kål nedi der, pakningen til gasseren må byttes, den er jo helt revna(?!) Så har mye og pusle med, skal få tatt bilder og sånt i prosessen fremover, bilen skal være helt klar til sommeren, så det gleder jeg meg til!

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har litt snøring på motor? Nå har jeg gått over tenningsystemet, drivstoffsystemet. Men de funker helt fint. Men bilen vil ikke gå!? Den får nok med bensin. Prøvde også med Startgass, og da skal det normalt kunne tenne, men nei(!?) det gjorde den ikke.

 

-Kan det være noe med vakum?

 

-Trekker falskluft?

 

Vurderer og heller ta et motor bytte til 1.8L 90HK. Og sette den bort på verksted istede. For skjønner fint lite nå.

 

Håper det er noen her som har innspill på hva jeg kan gjøre, for å lokalisere feilen, for har prøvd det nå

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time på verksted, og det blir ordnet neste uke :) Det gleder meg, få ordnet girkasse overføringen og få motoren til å gå.

 

Etter det så blir det å ordne eksosanlegg, noen anbefalinger? Som gir fin lyd, men ikke overdrevent? Skal ikke bytte hele veien, og skal ha enkel rett stuss ut bak, da det er penest :)

 

Det blir justerbart senkesett nå rundt juletider, trist og se bilen så høy! :O

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time på verksted, og det blir ordnet neste uke :) Det gleder meg, få ordnet girkasse overføringen og få motoren til å gå.

 

Etter det så blir det å ordne eksosanlegg, noen anbefalinger? Som gir fin lyd, men ikke overdrevent? Skal ikke bytte hele veien, og skal ha enkel rett stuss ut bak, da det er penest :)

 

Det blir justerbart senkesett nå rundt juletider, trist og se bilen så høy! :O

 

senkesett selger jeg da... 40/40 senk hbo over 800 kr

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått igjen bilen fra verkstedet :D og det er skikkelig digg. Så nå kan jeg tenke på å montere senkesett og ordne eksos.

 

Jeg må ha spacere på bakfelgene når den går i demperne bak, men er vell bare snakk om 5mm eller noe :)

 

Det blir motor bytte nærmere sommeren, få litt mer futt i den

 

Men en ting, jeg har 1,8l ledningsnett og 1,6l motor, og det skaper jo bare krøll. så ledningen til føleren til vokstermostaten er ikke koblet til, så gleder meg til det blir kaldt ute og se hvor vond den blir å starte.

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår