Gå til innhold

Hva gjør din bil 60-120 på?

Ranger emnet


Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gear må nesten folk finne ut selv da dette er induiduelt fra bil til bil hvordan den er drevet. Men tanken var å holde jevn fart i 60. Så dytter du flat pedal opp til 120 UTEN å geare. På min går 3 gear til 120 ca derfor bruker jeg det. Da starter jeg med lavt turtall i 60 km/t i 3 og tømmer 3.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennedes å se hvordan tida blir forhold til fabia rs.

3 gir holder vell akkurat opp til 120 i en Octavia rs?

Skal ut en tur nå....men tror ikke 3:e holder helt til 120.

Hatt bilen over 1 år men aldrig tenkt på akkurat dette...sen så er det ikke lov å kjøre over 100....så jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre her :D

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut en tur nå....men tror ikke 3:e holder helt til 120.

Hatt bilen over 1 år men aldrig tenkt på akkurat dette...sen så er det ikke lov å kjøre over 100....så jeg hvet ikke hva jeg skal gjøre her :D

 

Som forventet så er det ikke verldens raskeste bil...men den står på bra for å være en familiebil ;)

 

Skoda Octavia vRS TDI, 170hk

0-100: 8,24 sek (hjulspinn 1:e gir)

60-120: 7,23 sek (GPS)

 

IMG_0157.jpg

 

0-100/120

 

60-120

Endret av Mikael1977

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testa jeg og med min bil, målte fra 80-140 på speedo da jeg har ganske god misvisning pga. feil bakaksel(100 km/t ved 120 km/t på nåla).

Trøkka pedalen i bunn med nåla på 75 og starta klokka da den passerte 80, stoppa klokka da den passerte 140 på nåla.

9,2 sekunder.

Vil tro at det reèlle vil være ca 8 sekunder, da jeg har trøbbel med dieseltilførselen på maks belastning(kjører med provisorisk kanne foran og vibrasjoner skaper skum i dieselen) så bilen slutta omtrent å dra på 135 på nåla, og jeg testa kun en gang og hadde ikke vett til å slippe opp pedalen for at den skulle gire opp i 4.

 

Brukte godt over ett sekund de siste 5 km/t uten tvil, men målinga sa 9,2 på det ene forsøket.

Når jeg ser de andre her så er kanskje ikke det så galt for ei gammal dieselmerce med automat og over 400 på telleren(og 3 personer og masse bråta inni).

 

Skal bli deilg å få fiksa tanken...

skal se om jeg får tatt noen flere tester av både 0-100(som garantert blir dårlig) og 60-120 når tanken er fiksa...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en fullstendig uoffesiell test i sta jeg også og målte 7,5. Dette er fortsatt uten justering etter siste mods og tviler sterkt på den målingen. Tipper det minst er 8. Men etter justernger tror jeg jaggu jeg nærmer meg 7 og ikke 8 som jeg først trodde så jeg er håpefull og har gode forventninger;) Kommer med tall så fort jeg har noe konkret å komme med.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hvordan dere får til på 3-4 sec, er nesten så jeg må se for å tru.

 

Pug 306'n, ca 11 sec. :)

Merca ligger nok rundt 10 sec.

 

Edit: Visst vi tar 60-110 ca kan jeg komme med en bra tid på Mustangen visst jeg får grep iallefall :)

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye tvilsome komentarer og bemerkninger her. Det er flere som allerede har lagt ut video av sine 60-120 men jeg setter det ikke som noe krav ennå. De som vil kan helt klart legge ut en videosnutt mens vi andre kan jobbe med å ta tiden vi bruker.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår