Gå til innhold

sub og forsterker spm

Ranger emnet


Fahii

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du bør ha en sub med totalimpedans på 2ohm, eller en lettdreven sub på 4ohm... Suben du linker til har 2+2ohm som da blir enten 1 eller 4ohm, og den er ikke spes lettdreven, og spiller heller ikke spes pent.

 

Du burde også helt klart ha forsterker til fronthøyttalerene dine, og bruke høypassfilter der.

 

Var jeg deg ville jeg kjøpt 2stk Seas lotus 12" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor kasse vil du maksimalt akseptere? Er f.eks. 50 liter okei? Har et alternativ på lur som vil få Lotusene til å gå gjemme seg. Frekvenskurven ser omtrent slik ut for 50 liters kasse (roomgain satt til 65hz, altså et grovt bilde av hvordan det vil bli i bilen):

 

imagecreator2.gif

 

Den klår antakeligvis Lotusene på de fleste andre parametre også :titties:

Endret av ePiFaNT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har ganske peiling på slikt:

- 0dB på grafen representerer ca 94 dB/w/m

- Qtc på hele herligheten er 0.51 (så det er rom for å gå enda litt ned på kassestørrelsen om man vil)

- group delay er <5ms på det meste, ved 10hz

 

For de som ikke har så mye peiling på slikt:

- den har glimrende byggekvalitet

- den koster ca 3200,- altså relativt billig sammenliknet med mye annet

- den trenger alldeles ikke stor forsterker

- den har veldig "kjapp og klar bass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selges ikke der, men du drar fordel av en fin dollarkurs ja :)

 

Her er elementet jeg tenker på. Jeg tør nesten påstå at ingenting fra SonicElectronix er i nærheten, kanskje bortsett fra JBL W15GTi. Men den trenger en "litt" større forsterker og er endel dyrere (men er heller ikke noe dumt kjøp).

 

EDIT: 3200,- er inkludert frakt, moms og tollbehandlingsgebyr. Et slingringsmonn på ~100-150 kroner er det muligens, men det er fremdeles billig for et slikt element. :)

Endret av ePiFaNT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår