AudiEirik Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Audi a4 1,6 2003mod Jeg har hatt problemer med at motorelektronikkslampen har først bynnt å blinke så begynne bilen å fuske noe ekstremt det høres ut som den går på bare 1 eller 2 sylindere. bilen var nettop på versted, de sa at det var luftmengdemåleren som gjorde det og den byttet de. Men problemet dukket opp ved første turen etter at den har vært på versted, med akkurat det samme problemet. Er det noen som har forslag til hva feilen kan være? er veldig taknemmelig om jeg får noe svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Screamingeagle Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 én eller flere koiler som tar kvelden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 Høres ut som defekt coil. Sjekk med vag-com om du får "Misfire" på f.eks. en sylinder. Så kan du bytte om to coiler og se om problemet forskyver seg. Sylinder nr 1 ligger helt framme, så kommer de fortløpende bakover. :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiEirik Skrevet Oktober 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2009 jeg vet ikke hvor mange som tar kvelden :S hvordan finner jeg ut det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 jeg vet ikke hvor mange som tar kvelden :S hvordan finner jeg ut det da? Du kjører diagnose med vag-com. Hvis du får feilkode med misfire, så ser du hvilken sylinder nr. feilkoden "tilhører". Bytt så denne coilen med en som du ikke får feilkode på (husk å slett feilkoden). Når du da igjen starter bilen og gir litt gass skal misfire har flyttet seg sammen med coilen. Er det tilfelle er det bare å bytte denne coilen. Sannsynligvis er det bare én coil som har tatt kvelden. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiEirik Skrevet Oktober 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Du kjører diagnose med vag-com. Hvis du får feilkode med misfire, så ser du hvilken sylinder nr. feilkoden "tilhører". Bytt så denne coilen med en som du ikke får feilkode på (husk å slett feilkoden).Når du da igjen starter bilen og gir litt gass skal misfire har flyttet seg sammen med coilen. Er det tilfelle er det bare å bytte denne coilen. Sannsynligvis er det bare én coil som har tatt kvelden. takk dor hjelpen:) var på verksked i dag og sa det du hadde sagt. å det var helt riktig. det var en coil som hadde røket. De måtta bare legge seg flat og innrømme at det ikke var luftmengdemåleren som var problemet;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg