Gå til innhold

Bilen starter ikke av og til

Ranger emnet


_Evje_

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp med bilen min.

 

Det har seg slik at en gang iblant når jeg vrir om tenningen så skjer det ikke en dritt. Det er strøm på batteriet, pol-klemmene sitter godt og leder godt. Det som skjer er at jeg setter nøkkelen inn i tenningen, og ingenting skjer. Det kommer ikke opp lys eller noen ting. Det eneste som funker er klokka, men den går av når jeg vrir tenningen helt om. Men etter at jeg har ventet noen minutter virker plutselig alt igjen :S

 

Er det noen som har en ide av hvor feilen kan ligge? Snakk om en 1987 Ford Sierra 2.0 Cl.

 

Er også slik at batterilampa lyser av og til. Det begynte med at den lyste, så da byttet jeg dynamo og børster. Etterhvert så begynte lampa å lyse når jeg bremset eller dro opp håndbrekket. Nå er den på halve tiden uansett, og veksler mellom å lyse halvveis og lyse helt. Den blafrer også.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med min ford sierra. Jeg hadde montert et stereoanlegg som krevde en del strøm, og når jeg spilte på absolutt max, døde plutselig hele bilen. (tilogmed cupelyset) og jeg måtte vente et par minutter så kom alt igang igjen. Jeg fant aldi ut hva det var, men det kan tyde på at du enten har et overdimensjonert anlegg som drar mye mer strøm enn det burde. Eventuelt at et er en kortslutning et sted. Bare å starte feilsøking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma prolemet på den bilen jeg har nå og gamle bilen, på den gamle var det dårlig jording, her var feilen for min del at ikke polskoen satt sjikkelig fast på -polen. skrudde den til og litt fett og slikt, god som ny.

 

på den nye bilen va det starteren som hadde drevet med selv destruksjon, stiftene hadde glidd nedover og filt vekk nesten alt kobberet som går videre ned på viklingene pluss at stiftene var ufattelig kleine

 

blei ny startmotor da. og funker heilt tipp topp nå :D

 

men problemet var rett og slett at den av og til ikke ville starte startmotoren :P

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på at jeg har løst problemet enda. Har egentlig liten tro på at problemet er løst. I Helga sjekket jeg ledninger inn til tenningslåsen, jordledning på motorblokka, og en ledning ned til starteren. Det gjenstår fortsatt i allefall å klippe ledninger som går til + på batteriet, sette på nye kabelsko og håpe på det beste. De er litt gamle, slitne og fulle av dritt. Det eneste jeg foreløpig har gjort er å pusse på kabelskoene, da jeg ikke hadde nye kabelsko med meg. Det har ikke vært noe problem med bilen siden sist gang, men frykter for at det skjer igjen på feil sted til feil tid :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår