Gå til innhold

Lyst å kjøpe pv , hjelp!

Ranger emnet


MadsV

Anbefalte innlegg

Som tråden sier har jeg lyst på en pv:) utrolig flotte biler!

Har da noen få smp: Det er varmeannlegg i disse bilene? funker de bra? Er det handbrekk på de? Denne er jo ikke helt feil :D

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=960872;Modified=1254240206

noen andre ting en må tenke på ved kjøp av disse? som dere sikkert forstår er jeg helt blå på dette med pv'er :P

Takk for svar!

Endret av MadsV

Citroen C1 , trengs IKKE å kommenteres...

Audi 80 1.8 cc (solgt)

Volvo 240se 1992 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tråden sier har jeg lyst på en pv:) utrolig flotte biler!

Har da noen få smp: Det er varmeannlegg i disse bilene? funker de bra? Er det handbrekk på de? Denne er jo ikke helt feil :D

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=960872;Modified=1254240206

noen andre ting en må tenke på ved kjøp av disse? som dere sikkert forstår er jeg helt blå på dette med pv'er :P

Takk for svar!

 

Varmeapparatet fungerer bra i disse bilene, det er jo tross alt en svensk bil laget for nordiske forhold. De aller fleste vannavkjølte biler har bra varmeapparat hvis alt er i orden.

 

Og det er selvfølgelig håndbrekk på de, sitter på venstre sida av førersetet hvis jeg ikke husker feil :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo kul den! Se etter rust og dårlig restaureringsarbeide, klarer du det ikke selv er det lurt å få med seg noen som kan det. Personlig liker jeg disse klassikerne best originale, men det er jo en smakssak :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Synd det ikke er en f.reg før 01.01.1960. Da kan du gjøre nesten hva du vil nesten uten å kunne bli oppdaget. Ellers er det jo ikke PKK før juni 2010 igjen. :)

 

2) Brekket er på venstre side, hvis det er likt som i Amazon og 140. Mange som flyttet det til midten, vil tro det skjer i forbindelse med 240 bakaksel og dertil hørende brekkwireopplegg.

 

3) Jeg har kjørt Amazon, '72 144 og diverse 70-talls japansk på vinterføre. Det går fint det, men de har til felles at de ikke har varmluftventilasjon ut på siderutene, kun gulv og rute. Det kan være en kald opplevelse. Med hull i gulvet, utette dørlister, ei rute som ikke ligger helt inntil etc får du gjerne en KALD trekk som får hofter og knær til å dø på seg. Enda godt sikringsboksen (din) sitter i midten. *f9z*

 

Amazonen min var litt utett, antagelig i tetningene til pusserarmene. Den frøs gjerne is på innsiden av siderutene pga fuktig gulv og selv om jeg skrapte, tinte det jo ikke før til våren. :( :D

 

4) Jeg så på en PV for sju åtte år siden som lå ute til 16K. Den sto i hagen til en bakgårdsselger på flate hjul og lekk clutchpumpe. Under bilen så jeg et stort lappeteppe, ifra bagasjen så jeg også store lapper i innerskjermene. Etterhvert skulle jeg få den for 10-12K, men jeg mista brått lysten der jeg sto og så på den matte, sorte lakken i tussmørket. Kan hende den var bra rustfri, men det så ikke bra ut.

 

Plåt er det alltids mulig å komme over, spesielt på http://www.blocket.se. Det som koster penger er lister av gummi og krom. Heldigvis er det ikke påbudt med støtfangere på PV, for der ryker det fort vekk fem tusen, per fanger.

 

Andre ting som trekker ned er interiøret. Det er ikke bare bare å finne pene dørtrekk, dash og seter. Kan godt være at dette eksemplaret ikke er egnet til å tilbakeføre til orginalbil, men da mener jeg det bør gjenspeiles i prisen. Et par uttørka, sprukne lærseter er ikke verdt altfor mye.

 

Jeg kan ikke min PV historie, men skal det være krom på siderutene, og ikke for/bak? På Amazon betyr null krom Favorit og ikke engang sigarett-tenner. Er mange småting du bør kjenne til før du byr. Sånt er enten dyrt og/eller tilnærmet umulig å få tak i.

 

Ta med deg en liten pennemagnet el.l. som du teiper inn og spør pent om du kan få prøve den på bilen. Hvorfor er det grått nederst på bilen? Det er jo ikke engang likt rundt hele bilen. Se høyre bakskjerm. Be om kvitton på motordeler og ev arbeid. Finn om ut gassern er i god stand. Slike koster gjerne 4K nye, selv på nettet. Er det virkelig deler for 30K+8K og bare 120hk? :)

 

9) Ja det er 12V etter et visst modellår. Er det 6V er det vanlig å bytte ut starter, dynamo, viftemotor og pærer til 12V.

 

Trass i dette altfor lange innlegget fikk jeg faktisk lyst på bilen selv! Les litt (mye) på de ulike Volvoklubbene og ta med kjentfolk og kritiske øyne så kanskje du får deg et bra eksemplar. Jeg vet ikke hva denne er verdt, men de er dyre og de vil aldri synke i pris. Håper det blir kjøp til rett pris! :thumb

 

PS! Hva følger med av dekk og felg? (Du spør jo om varmeapparat.) Jeg liker de amcar felgene veldig godt. Er det alu/alloy eller plåt? Er det smårusten krom vil jeg heller ha (helst orginale 5,5") breifelger. Jeg kjørte min Amazon med nye Gislaved piggdekk en hel vinter og det sto på mye mye bedre enn hva folk innbilte meg. Behøvde ikke engang sandsekker i bagasjen. :cab

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår