Brian93 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 kimbeer16 skal gå uten problemer så sant du ikke skaffer noen veldig breie=) Jeg har 18" på sommerhjulene liksom hvor breie er dine dekk? tror ikke det blir noe breiere enn 195 Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Noen som har forslag til åssen jeg kan feste et panel til A-stolpen? det er sånt panel med 3 instrumenter i....dobbelsidig teip holder vell ikke? forslag? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 16x9 går helt fint :D Det har jeg hatt, og har det på min MKII golf! Da ender du opp med ca 215 bredde :) Mitt forslag er at du ikke setter opp den a-stolpe greia i det heletatt det ser jalla ut. Og om du likevel skal så er desverre gjennomgående skruer tvers gjennom orginal dekslet til a-stolpen som gjelder. Ikke spesielt pent! Hvis du absolutt skal ha ekstramålere, så sett dem i rommet under askebegeret slik at de henger øverst i det rommet! Det ser mest ryddig ut spør du meg. Uansett Lykketil! Husk OEM er finest :D Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Hva skal du med instrumenenter i A-panelet? Siter Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline [X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser '74 mini cab med sinna motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 var bare de "festene" de hadde igjen:) Men kan hende jeg forandrer det etterhvert og setter dem under askebegret der:) Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retteåsen Skrevet Desember 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2009 Det koster INGENTING og fikse feste ved askebegeret du stikker bare i et industriverkste elns, og spør etter en liten ''kapp'' bit, får de til å knekke en liten flik på 2-3cm 90 grader. Og skjærer ut 3 eller ja hull til målerne! Spør du meg så behøver du ingen målere egentelig! Retteråsen Siter Mvh Bjørn Arild Retteråsen Golf mk II 85 CL 1,6->16v Audi A4 1.8L 20V 98 Retteråsen's Salgstråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2009 (endret) Men jeg har et spørsmål...hvis du setter inn en turbo fra TDI eller TDK på min golf blir det samme som og sette inn en vanlig turbo? hvor lenge vil det evt holde? eller jeg må vell ha en TDK turbo når jeg har forgasser? Endret Desember 12, 2009 av Brian93 Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Spørs på hva du definerer som en "vanlig" turbo. En turbo fra TDI/TDK er en turbo og ikke en leke-turbo. En tdk-turbo er ikke særlig stor, og det tror jeg ikke du har behov for under panseret på golfen din med mindre du skal koste på den mye og trimme den hardt. Holdbarheten kommer an på hvor mange km bilen har kjørt og hvordan den er behandlet samt ladetrykk fra turboen. Turboen i en dieselbil er beregnet for diesel, men gjør sikkert litt forskjell i en bensinbil med noen HK og NM. Dette tror jeg det har blitt skrevet om før. Bruk "søk" funksjonen, eller så kan kanskje noen her på forumet dele sine erfaringer. Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 (endret) Spørs på hva du definerer som en "vanlig" turbo. En turbo fra TDI/TDK er en turbo og ikke en leke-turbo.En tdk-turbo er ikke særlig stor, og det tror jeg ikke du har behov for under panseret på golfen din med mindre du skal koste på den mye og trimme den hardt. Holdbarheten kommer an på hvor mange km bilen har kjørt og hvordan den er behandlet samt ladetrykk fra turboen. Turboen i en dieselbil er beregnet for diesel, men gjør sikkert litt forskjell i en bensinbil med noen HK og NM. Dette tror jeg det har blitt skrevet om før. Bruk "søk" funksjonen, eller så kan kanskje noen her på forumet dele sine erfaringer. finner ingen på søke funksjone......må jo stille ned turbo trykket og se:P bilen ar gått 244.000km så den har gått langt...men tenkte bare for og få noen hk ekstra:P men manifolen fra disel bilene...er ikke de litt små i forhold til bensin? lest litt forskjellig her på forumet:) men det hadde vært morro med en liten turbo i den:D men som sakt den har gått 244.00km så hvor langt vil den holde ca?:) Endret Desember 12, 2009 av Brian93 Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Kjøp deg en sportsligere kamaksling, Autotech sin 270' Hydrosport er et av de bedre alternativene. Monterte denne, lettvektsløftere og dobble ventilfjærer i tilsvarende motor som en kamerat har i sin cab, fungerte bra det. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Men sånt er jo dyrt, for jeg kunne fått brukt turbo og manifoil.. Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 Men sånt er jo dyrt, for jeg kunne fått brukt turbo og manifoil.. Og hva med resten av eksosanlegget? Enten finner du ferdig downpipe på ebay, eller så må det lages, altså sveises. Så trenger du wastegate, såfremst ikke det følger turboen. Rør/slanger for oljekjøling på turboen, disse trenger også tilførsel fra et sted, samt retur til bunnpanne osvosv.. Beregn at en slik ombygging havner på 5-6000,- i innkjøp. Og da sitter du med en ellers orginal motor som er gått 244,000 med de ulemper det medfører. Hvis du legger samme sum i pakningssett og NA trim så har du en halvveis overhalt motor som yter 105-110 ærlige hk.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2009 hmm..jeg får tenke på det tror jeg:D Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian93 Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 på venstre siden av rattet så er det et deksel med ABS og airbag merke....så er det en leding bak hvis du kobler den til så lyser det....men hva er det til? gjør det noe hvis den er koblet til? Siter 2001 Audi a4 1,8TQ 2008 Golf 1,6 [X] 1995 golf 1.8gl [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 på venstre siden av rattet så er det et deksel med ABS og airbag merke....så er det en leding bak hvis du kobler den til så lyser det....men hva er det til? gjør det noe hvis den er koblet til? Hva lyser når den er koblet til? Hvis det lyser i ABS eller Airbag lampa så kan det være at noen har koblet ut lyset fordi det har vært, og muligens er feil på en av delene.. Begge disse lysene skal forøvrig foreta en selvtest når du starter bilen, slå seg på og slå seg av igjen.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.