Gå til innhold

bilen min

Ranger emnet


Brian93

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

16x9 går helt fint :D Det har jeg hatt, og har det på min MKII golf!

Da ender du opp med ca 215 bredde :)

 

Mitt forslag er at du ikke setter opp den a-stolpe greia i det heletatt det ser jalla ut. Og om du likevel skal så er desverre gjennomgående skruer tvers gjennom orginal dekslet til a-stolpen som gjelder. Ikke spesielt pent!

 

Hvis du absolutt skal ha ekstramålere, så sett dem i rommet under askebegeret slik at de henger øverst i det rommet! Det ser mest ryddig ut spør du meg.

 

Uansett Lykketil! Husk OEM er finest :D

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster INGENTING og fikse feste ved askebegeret du stikker bare i et industriverkste elns, og spør etter en liten ''kapp'' bit, får de til å knekke en liten flik på 2-3cm 90 grader. Og skjærer ut 3 eller ja hull til målerne! Spør du meg så behøver du ingen målere egentelig!

 

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har et spørsmål...hvis du setter inn en turbo fra TDI eller TDK på min golf blir det samme som og sette inn en vanlig turbo?

hvor lenge vil det evt holde?

 

 

eller jeg må vell ha en TDK turbo når jeg har forgasser?

Endret av Brian93

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på hva du definerer som en "vanlig" turbo. En turbo fra TDI/TDK er en turbo og ikke en leke-turbo.

En tdk-turbo er ikke særlig stor, og det tror jeg ikke du har behov for under panseret på golfen din med mindre du skal koste på den mye og trimme den hardt.

 

Holdbarheten kommer an på hvor mange km bilen har kjørt og hvordan den er behandlet samt ladetrykk fra turboen.

 

Turboen i en dieselbil er beregnet for diesel, men gjør sikkert litt forskjell i en bensinbil med noen HK og NM. Dette tror jeg det har blitt skrevet om før. Bruk "søk" funksjonen, eller så kan kanskje noen her på forumet dele sine erfaringer.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på hva du definerer som en "vanlig" turbo. En turbo fra TDI/TDK er en turbo og ikke en leke-turbo.

En tdk-turbo er ikke særlig stor, og det tror jeg ikke du har behov for under panseret på golfen din med mindre du skal koste på den mye og trimme den hardt.

 

Holdbarheten kommer an på hvor mange km bilen har kjørt og hvordan den er behandlet samt ladetrykk fra turboen.

 

Turboen i en dieselbil er beregnet for diesel, men gjør sikkert litt forskjell i en bensinbil med noen HK og NM. Dette tror jeg det har blitt skrevet om før. Bruk "søk" funksjonen, eller så kan kanskje noen her på forumet dele sine erfaringer.

 

finner ingen på søke funksjone......må jo stille ned turbo trykket og se:P

bilen ar gått 244.000km så den har gått langt...men tenkte bare for og få noen hk ekstra:P

men manifolen fra disel bilene...er ikke de litt små i forhold til bensin? lest litt forskjellig her på forumet:) men det hadde vært morro med en liten turbo i den:D

 

men som sakt den har gått 244.00km så hvor langt vil den holde ca?:)

Endret av Brian93

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånt er jo dyrt, for jeg kunne fått brukt turbo og manifoil..

 

Og hva med resten av eksosanlegget?

Enten finner du ferdig downpipe på ebay, eller så må det lages, altså sveises.

Så trenger du wastegate, såfremst ikke det følger turboen.

Rør/slanger for oljekjøling på turboen, disse trenger også tilførsel fra et sted, samt retur til bunnpanne osvosv..

 

Beregn at en slik ombygging havner på 5-6000,- i innkjøp.

Og da sitter du med en ellers orginal motor som er gått 244,000 med de ulemper det medfører.

 

Hvis du legger samme sum i pakningssett og NA trim så har du en halvveis overhalt motor som yter 105-110 ærlige hk..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på venstre siden av rattet så er det et deksel med ABS og airbag merke....så er det en leding bak hvis du kobler den til så lyser det....men hva er det til? gjør det noe hvis den er koblet til?

 

Hva lyser når den er koblet til?

Hvis det lyser i ABS eller Airbag lampa så kan det være at noen har koblet ut lyset fordi det har vært, og muligens er feil på en av delene..

 

Begge disse lysene skal forøvrig foreta en selvtest når du starter bilen, slå seg på og slå seg av igjen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår