_Evje_ Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Hei! Jeg kjørte på en grevling i går, og tenkte det kunne vært litt artig å høre hva dere har kjørt på :) Kom gjerne historier og bilder, så lenge det ikke er altfor stygt å se på :P Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Eneste jeg har kjørt på var en slange som lå på veien i Sverige. Jeg var vel 15 og hadde leid moped sammen med en kompis. Plutselig så jeg en slange på veien og jeg svingte mot den :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 xxx antall småfugler, en rev (den gikk det bare bra med), ei katt (som også mirakuløst var uskada), en hare (ikke uskada, kjøttdeig :P) og en rein, som ble instant finnbiff :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Har klæsja en kanin som allerede var påkjørt og flat, ellers er det en måke og en liten pipp-pip som har måttet bøte med livet. Det siste jeg var borti var en katt som sprang ut av grøfta og rett i bilen, men da jeg snudde og kjørte tilbake var den borte, så jeg vet ikke hvor skadet den ble... Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jegruller Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Jeg har vært så heldig at jeg har klart å styre unna de dyrene som har kommet i kjørebanen. Godt gjort etter over 20 år bak rattet. Har nok sikkert truffet noen dyr jeg ikke har kjent som f.eks lemmen , mus og frosker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 (endret) jeg rygga over katta mi i sommar som sov i skyggen bak ene hjulet, kjørt på noen fugler... så da gjør jeg som med katta, kjører et par ganger fram og tilbake over dem...mest humane metoden å ta livet deres på. Ellers så er jeg jævli redd for å kjøre på dyr, da jeg liker dem.. var ikke noe koselig å kjøre over katta si i hvertfall. Endret Oktober 25, 2009 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HaaJeHaa Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 En katte, et pinnsvin, en rev og 2 fugler har måttet bøte med livet for at jeg var på veien. Vanskelig å styre unna da dem som regel løper ut i veien eller tusler over på det mest uoversiktlige stedet som er. Pinnsvinet var skummelt da både fram og bakdekk hadde godt og vel 50 pigger stikkende ut, men ingen gikk langt nok inn til å punktere dekket(!) Større dyr som elg og rådyr har det vært mange nesten hits, men har til nå klart å styre unna heldigvis. Siter 77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20 X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ikke så mye spennendes enda. En del fluer, mygg, veps og annet insekt. Fugler har det jo blitt et par av. Rene kamikazedriften hos dem oppi her! Mest imponerendes er at jeg klarte å kjøre over en mus med en hjullaster. Cat 950. Den var flat etterpå! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 1 grevling (110 km/t, bulk i felg) 1 rev, ble død 2 rådyr med lastebil noen duer og meiser Og en milliard insekter. Skogens konge har jeg heldigvis klart å svinge unna selv om det har vært nære på mange ganger. Kjenner en som delte 3 kuer på midten. Etter hverandre Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Skal vi se. Tre katter, en hund:( et rådyr, et par grevlinger og en del fugler. Og "tok" en elg med moped:)) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Katt, mus, hare, padde, grevling, fuggel, fluer og mygg og slikt, og så en kompis som var så hyggelig å kjøre på skogens konge med bilen min Det jeg har tatt mest av er vel harer, var mange av dem på gamle arbeidsveien, og ikke alltid man rakk å bremse dessverre, verste var grevling, lå å kikka på meg urørlig, måtte kjøre over den 3 ganger før det knasa og den var utvilsomt dau. Katten så jeg i god tid, men liten sjans til å komme unna, G30 med for mye bremse bak, 10 stykker inni og sleipt vinterføre, og leppe med 3-4 cm klaring til bakken, catkiller ??? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 og en som jeg traff i 140+ med en volo 740R Det må ha smellt utrolig høyt? :P Fint å kjøre over katta si og :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Har faktisk kjørt over/på endel dyr når jeg tenker meg om, mange "rare" også. F,eks alligator, vaskebjørn (ikke Vaske fra Barne-TV), mink, klapperslange og struts! Har også valsa gjennom en elg og over en rein, pluss noen måker og andre fuglearter. Advarsel: Tråden inneholder sterke bilder for svake sjeler! Se også roadkill-tråden: http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/3156-roadkills-nb-sterke-bilder-svake-sjeler.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Ellers står mange andre fugler og et pinnsvin på hitlista. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Oktober 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2009 en hund:( Hvordan gikk det med hunden? :( Har ikke truffet så mye spesielt, men kjørte faktisk på en flygende and en gang. Satt på til en som kjørte over en gigantisk øgle down under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg