Gå til innhold

Audi TT med takstativ/takboks?

Ranger emnet


sebbevanb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå kommer jeg sikkert til å få en masse meldinger om at takstativ ikke hører hjemme på en TT, men nå er da min situasjon slik at jeg har veldig lyst på en TT(98-04) samtidig som jeg på vinterstid er mer enn middels ivrig på ski. Derfor lurer jeg på om dette kan kombineres? noen som har noe erfaring med dette? takstativ/skiboks/skistativ? håper på noen positive erfaringer som gjør at jeg kan kjøpe meg en TT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, du skal være klar over at det er utrolig stygt!

Det ser rett og slett ikke ut. Har sett både TT, og faktisk også en splitter ny porsche 911 med skitativ på taket.

 

Har man rå til porsche, så har man råd til å kjøpe seg en vinterbil/"skibil" i tillegg..

 

Ville nesten heller lagt ned baksetene og lempet skiene forsiktig inni bilen i stedet, selv om det med tida kan bli litt slitt stoff inni om du har stålkanter på ski/snowboard e.l.

 

Du får lett inn ski på rundt 180 hvertfall..

Endret av oyvind87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er ikke så farlig for min del, synes det er veldig kult når folk bruker porschen sin på fjellet og andre steder hvor folk flest ikke ville brukt den! men bare for nysgjerrighetens skyld, noen som har et bilde av en tt med ski eller takboks? har søkt litt rundt uten hell, men hadde hvert litt ålreit å se hvordan det så ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det siste bildet med tak stativet var overkommelig, synes absolutt det går an å kjøre rundt med på vinteren :) noen som erfaringer med det stativet og ski? hvordan er det å få opp bakluka for eksempel, kommer det til og gå med ski som stikker bakover? Regner med at det blir TT og et sånt stativ ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, du skal være klar over at det er utrolig stygt!

Det ser rett og slett ikke ut. Har sett både TT, og faktisk også en splitter ny porsche 911 med skitativ på taket.

 

Har man rå til porsche, så har man råd til å kjøpe seg en vinterbil/"skibil" i tillegg..

 

Ville nesten heller lagt ned baksetene og lempet skiene forsiktig inni bilen i stedet, selv om det med tida kan bli litt slitt stoff inni om du har stålkanter på ski/snowboard e.l.

 

Du får lett inn ski på rundt 180 hvertfall..

 

Dette sier bare litt da!

Så du ødelegger/griser heller ned bilen enn å kjøre med ski på taket!???

 

Lambo.jpg

 

Går og ut fra at TS har planer om å ta vekk stativen når han ikke er oppe på fjellet.

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griser ned bilen?? Er jo mulig å tørke den livsfarlige snøen av skiene.

En så gammel TT er ikke lenger strøken innvending uansett!

 

Men hehe, litt enig, jeg ville aldri dyttet ski verken oppå eller inni TT.

 

Det var kun ment som et alternativ for han, siden han da engang har den problemstillingen der han tydeligvis er nødt til å bruke TT'en sin som en fjellbil.

 

En annen ting; nå vet ikke jeg om du bare skal opp på Tryvann, eller om du tenkte reise over Hardangervidda. Men i hvertfall hvis det siste er tilfellet, så ville jeg vel beholdt bilen original, som den Hummer'n den er, og ikke senket den.

Da blir den knust. "Det er ingen terrengbil" som det står så fint beskrevet helt foran i instruksjonsboken.

 

TT'en er rimelig følsom på veien, spesielt den med sportsunderstell. Forstillingsdelene ryker fort nok fra før på Audi.

Endret av oyvind87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår